Krampjes vervolg

Allereerst iedereen heel hartelijk bedankt voor de reacties op mijn eerdere bericht over de krampjes van Niels. Na weer een halve week Cinababy zien we nog geen verandering, helaas. Ik probeer ook alle andere tips. Ik heb bij de huisarts naar Sabal Simplex (SabSimplex) geïnformeerd, maar hij kende het niet. Hij zou het bij de apotheek laten navragen en als het goed was dan zou ik het krijgen. Bij het recept ophalen bleek dat ik Cinababy kreeg. Met een vaag verhaal dat Sabal Simplex niet goed zou zijn. Of pas voor oudere babies. Wie kent het produkt? Is het in de grensstreek vrij verkrijgbaar? En mag je het ook aan hele jonge babies geven? Ik ben erg benieuwd.

Groetjes,
Machteld
 
hallo ik heb het niet zelf gebruikt maar wel van iemand gehoord dat het zeer goed moet helpen.de persoon die ik ken haalde het in duitsland

heel veel succes ik weet heel goed hoe vervelend het is als je kindje kramp heeft
 
Misschien is het de moeite waard om te proberen om nog wat borstvoeding te gaan geven? Dat helpt ook om de darmflora op te bouwen.
Je kunt de bv ook na weken niet voeden zelf weer op gang krijgen, en het helpt ook bij kleine beetjes. Op borstvoeding.nl staat hierover meer informatie.
 
Hoi Machteld,

Ik heb net ook even jouw eerdere bericht (en de reacties daarop) gelezen. Onvoorstelbaar hoeveel babies te kampen hebben met darmpkrampjes... met natuurlijk even zovele adviezen en oplossingen!! Dat maakt het niet makkelijker (iedere baby is natuurlijk anders), maar toch wil ik er nog wat aan toevoegen, want je weet maar nooit waar het goed voor is...

Onze dochter Donna is 10 weken en heeft sinds ze 3 weken oud is ook last van enorme darmkrampen.

We zijn begonnen met het zoeken naar de juiste fles met speen omdat ze zo gulzig is en snel lucht aanzuigt. Wij gebruiken nu de Avent-fles met één-gaatje-speen en dat gaat prima.

Donna krijgt al vanaf haar geboorte flesvoeding (Nutrilon 1) en omdat we niet gelijk op andere voeding wilden overschakelen, zijn we begonnen met Cinababy. Men zegt dat je homeopathische middelen minimaal 2 weken moet gebruiken om het resultaat te kunnen beoordelen, dus dat hebben we ook gedaan. Geen verbetering helaas. Ook niet toen we weer 2 weken een ander homeopathisch middel hebben gebruikt, ABC Dophilus.

Uiteindelijk zijn we, na overleg met KA en CB, overgeschakeld op Omneo 1 (speciale voeding voor babies met darmkrampjes). Ook hiermee na 2 weken geen resultaat. Nu geven we haar sinds een paar dagen Pepti 1 omdat we het vermoeden hebben dat ze misschien allergisch is omdat de symptomen steeds erger worden: ze is erg onrustig; trappelt met haar beentjes, maait met haar armpjes, ligt altijd in de meest onmogelijke (scheve) houdingen en huilt/krijst ontroostbaar.

Ze slaapt alleen goed tussen 00:00-08:00u. (onderbroken door één voeding) en overdag doet ze hazenslaapjes van plm. 30. min. en alleen op mijn schoot. Zodra ik haar in haar bedje of wipstoeltje leg is het bal!

Haar ontlasting is goed maar ze laat enorme winden en geeft regelmatig mondjes voeding terug. Ze is al weken verkouden (neusspray met zoutoplossing heeft niet geholpen) en m.n. 's nachts als ze slaapt klinkt ze erg slijmerig/hijgerig.

We zijn van lieverlee ten einde raad en als ik de vele tips mag geloven, zou Nutramigen hèt wondermiddel moeten zijn als "al het andere" niet helpt. Maandag gaan we weer overleggen met de KA want Donna is dood- en doodmoe en vergaat van de pijn. Ook wij lopen inmiddels op ons tandvlees.

Het is niet mijn bedoeling om je ongerust te maken!! Wat dat betreft moet je toch al zo je hoofd koel houden met alle informatie die op het internet te vinden is.
Maar misschien heb je iets aan mijn verhaal en geeft het wat troost te weten dat je niet de enige bent met dit probleem. Enne... ik vind het natuurlijk ook lekker om even mijn hartje te luchten.

Vergeet niet: het gros van de babies heeft "alleen maar gewone darmkrampen", veroorzaakt doordat de darmen nog moeten rijpen. Het schijnt na 3 maanden als sneeuw voor de zon te verdwijnen.

Ik kan alleen maar zeggen: sterkte en hou je kleine mannetje goed in de gaten. Alleen zijn houding, lichaam en manier van reageren, kunnen jou vertellen wat er ècht gaande is.

Groetjes,
Daphne
 
Hoi Meiden,
Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik zal eens wat familie uit de grensstreek vragen of ze het kunnen halen. Ik heb nu even al mijn hoop op ABC poeder gezet. Ik heb het vanmiddag gehaald en ga uit van de bovengenoemde 2 weken probeertijd.
Weer aan de borstvoeding doe ik niet, omdat hij daar vanaf dag 3 al last van had. Ook als ik zo smakeloos mogelijk had gegeten, had hij nog steeds krampjes. Ik hoop niet dat het nog erger gaat worden; je leest vaak dat het met 6 weken het ergst is.

Daphne, ik hoop zeker niet op een vergelijking met Donna. Wat vreselijk. Je zal wel doodop zijn! Mijn man trekt het nu al niet meer en Niels slaapt toch echt veel meer dan Donna! Ik hoop dat je er met 2-3 weken (de befaamde 3 maanden!) vanaf bent! Helpt de Pepti al? Wat is Nutramigen? Ik hoop voor je dat het helpt! Ben je doorverwezen naar de kinderarts? Niels is ook al steeds verkouden. Daardoor slaapt hij ook weer moeilijker.

Veel succes allemaal met de darmkrampjes! Vooral voor de kindjes natuurlijk, maar ook als ouders is het slopend om je kindje zo'n pijn te zien hebben. Om van het slaapgebrek maar niets te zeggen!

Groetjes,
Machteld
 
Ik lees dat jullie 2 wkn geven voor een homeopatisch middel, maar dat is de "wen"tijd wil niet zeggen dat het dan al meteen werkt, hou hiervoor een week of 4 aan dus stop niet gelijk na 2 wkn!!! voor ABC poeder staat geen tijd dat je het kan gebruiken, dit mag je altijd blijven gebruiken mits je niet meer dan die halve theelepel per dag geeft ( mespuntje per voeding) , ook bij doorkomende tandjes helpt de ABC poeder...

veel suc6 allemaal
saskia
 
Terug
Bovenaan