Krampjes worden niet minder

mijn dochter is nu 10 weken en de krampjes lijken eerder erger dan minder te worden.

ze had vanaf haar 2e week al last van krampjes en dit werd steeds erger tot aan haar 6e week, daarna bleef het gelijk. We hebben sab simplex en infacol geprobeerd, maar beide hielpen maar voor een paar dagen.

Het was vaak echt 10-15 minuten krijsen aan het einde van de ochtend en aan het einde van de middag.

Sinds 2 weken gebruiken we Nutrilon Omneo comfort. Nu 3 schepjes standaard, 2 schepjes Omneo. Op 150 ml water.

De krampjes lijken nu alsmaar erger te worden. Ipv 2x per dag heeft ze nu na elke voeding krampjes en schreeuwt ze bijna een half uur. Haar poepluiers stinken meer en de kleur varieert tussen geel, groen en oranje. En soms is het wat dunner. (Ik hoop niet dat er iemand aan het eten is ondertussen)

Ik twijfel nu of ik hier nu nog wel mee door moet gaan. Wat zouden jullie doen? Afwachten? Terug naar alleen standaard? Of doorgaan naar volledig Omneo?

We zitten erover te denken om met haar naar een osteopaat te gaan omdat we eigenlijk ten einde raad zijn.

 
Heyy hoi

Ik herken je verhaal wij zijn toen ook over gegaan van nutrilon standaard naar nutrilon omneo.

Niet stap voor stap maar zo alles omgegooid op advies van arts cb. Maar ik zou het een ander niet adviezeren die het altijd stap voor stap.

Wij zijn toen over gegaan van de difrax fles naar de dr browns fles dit scheelde ook enorm in krampen.

Wijkverpleegkundige heeff mij toen ook een tip gegeven om haar op de rechter zei op mij  knie te leggen en dan op haar zei te voeden zo krijgt het kindje ook minder lucht binnen en drinkt rustiger.Want de krampjes kunnen ook weg komen bij het vele lucht happen.

Ik gebruik nog wel infacol en de omneo ook.

De poep luiers en scheten die ze laat stinken bij haar ook maar ik denk dat dit komt door de omneo.

En de kleur is ook soms groenig of geel maar geen oranje wel dun.

Wat ook nog kan helpen voor de krampjes de voeding aanmaken met bronwater bijv. Barleduc of spa blauw dit doen wij ook omdat er wellicht teveel kalk in het kraan water zit waardoor ze ook kramp kunnen krijgen.



Ik hoop dat je er wat aan hebt. Hier zijn de krampjes ook nog aanwezig hoor maar net vlagen en onze meid is ook bijna 10 weken oud. Maar het igaat stukken beter.



Wij zijn toen ze 2wkn oud was naar de Chiropractor geweest omdat ze last had van haar nekwerfels n.a.v de bevalling.

Osteopathie zou best kunnen helpen hoor.

Succes! Groetjes
 
Terug
Bovenaan