Krampjes

<p>Hoi mama's, </p><p>Mijn 2 weken oude dochter heeft enorm last van darmkrampjes. Snachts slaapt ze amper en is 't alleen maar krijsen en ook overdag is het alleen goed als ze bij mij ligt. Ik ben een alleenstaande moeder, niemand die 't even van me kan overnemen (behalve mijn moeder af en toe), dus kom zelf ook behoorlijk wat slaap tekort. En bovenal vind ik het voor m'n dochter heel naar..</p><p>Ik heb al vanalles geprobeert (ookal is 't niet wetenschappelijk bewezen dat het helpt, maar baat het niet dan schat het niet); infacol bij haar toedienen, zelf geen chocola/koffie/cola/aardbeien/paprika ed eten/drinken maar niks helpt.</p><p>Iemand nog andere tips of is het gewoon een kwestie van "het hoort erbij en doorbijten"?</p><p>Liefs een MOEder</p><p> </p>

Ach, arm kind (en arme jij!)
Ik heb rrn dochter van bijna 2 en een dochter van 10 dagen oud. Mijn oudste dochter had ook altijd veel last van krampjes, mijn jongste dochter tot nu toe nog niet. Bij mijn oudste dochter begon het zo rond de 6-8 weken. 
Weet je zeker dat het krampjes zijn? Ik vind dat best vroeg voor een kindje van 2 weken oud. 
Helpt inbakeren niet? Hier baker ik mijn kindje in en ze slaapt s nachts zo 5-6 uur achter elkaar (dat is enorm luxe, ik weet het!) Overdag ligt ze wel graag bij mij op schoot te slapen, maar ik kan daar gewoon niet altijd aan toegeven gezien ik nog een kleintje heb rondlopen. Ze huilt overdag best wel eens een poosje voor ze echt slaapt, en ik moet soms wel 20x terug om dr speen te geven... maarja, dat is niet anders. 
Bij mijn oudste dochter hielp het om veel rondjes met haar te lopen terwijl ze met haar buik op mn arm lag. En haar buikje masseren met rechtsdraaiende bewegingen hielp ook. Verder is het idd heeeeeel vermoeiend en zwaar, en het kan echt wel tot 4 maanden duren voor het over is! :( Sterkte!

Is 2 weken vroeg ja? Het begon al bij 1 week. Volgens mij zijn het wel echt krampjes, ook volgens het cb; de geluiden die ze maakt en d'r lichaam die helemaal verkrampt en overstrekt lijken er wel echt op. Inbakeren al wel eens geprobeerd maar ze wurmt zichzelf los. Misschien heb in de techniek nog niet goed onder de knie, ik zal het nog eens proberen. Dank je wel! 

Hier helpt een speentje heel goed en afleiding van de tv of het geluid van stofzuiger/ föhn / baarmoedergeluiden (ook te vinden op youtube)
Tv is voor jouw kleintje misschien wat vroeg?
Sterkte! 

Hoi! Mijn zoontje is inmiddels ruim een half jaar, maar ik herken het helemaal van de eerste periode. Als de bliksem een afspraak maken bij een osteopaat, dat hielp hier enorm! Echt een aanrader. 

Wat vervelend! Onze zoon had in de eerste week ook zo'n enorme last van krampjes. Zo zielig! De tip die wij van de kraamzorg kregen was Rooibosthee van zonnatura / jacob hooy. Of zelf drinken bij borstvoeding en anders gebruiken om de flesvoeding mee te maken. Voor onze kleine man was dit DE oplossing. Hierna niet 1x last meer gehad :)
Veel succes!

Wat vervelend dat je kindje daar zo'n last van heeft! Hier hielp infacol best prima en als het weer zover was, een warm kersenpitkussentje op de buik voor een beetje verlichting. Onze zoon ging ook altijd als een achterlijke op mijn pink zuigen. Ik hoor ook wel eens goede verhalen over pro biotica door de voeding doen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. 

Terug
Bovenaan