krampjes

mijn kindje van 3.5 mndwordt sinds begin deze week steeds om 04.30 wakker en huilt dan erg, het lijken wel krampjes. eerst sliep hij door van 22.00 tot 07.00 maar nu gaat hij dus huilen en wil alleen maar dat we met hem rondlopen, soms gaat het ook wel als we hem tussen ons in nemen maar meestal dus niet.
Hij eet nu dus om 07.00 210 ml om 11.00 150 ml en een half potje fruit om 15.00 210 ml om 19.00 210 ml en om 22.00 210 ml (daar halen wij hem voor uit bed want als we hem laten liggen komt hij om 23.30)
eerst kreeg hij ook om 19.00 150 ml en een half potje fruit maar daar ging hij zo erg mee kliederen eb wij hadden het idee dat hij dat niet meer wilde dus krijgt hij nu een hele fles, maar kan het nu zijn dat hij teveel krijgt om 19.00 in de laatste fles doen wij nu rijstbloem maar dat helpt ook niet...... en als we hem om 05.00 een beetje diksap geven vindt hij dit ook erg lekker, weet iemand wat dit kan zijn? we zijn gebroken of is hij gewoon zijn schema aan het veranderen?
alvast bedankt
 
Als je al zo vroeg met fruit begint is de kans op krampjes veel groter. Het wordt algemeen geadviseerd om niet eerder dan 5 a 6 maanden te beginnen met fruit en groente.
Ik zou denken, geef hem eens een paar dagen geen fruit en kijk hoe hij er op reageert.
Groetjes, en succes ermee.
 
Mijn dochtertje heeft precies hetzelfde gehad rond die tijd. Heeft echt met haar leeftijd te maken.'S nachts werd ze wakker, huilde hard en was niet te troosten. Dus gaven we haar maar een extra voeding om van het huilen verlost te zijn, want daarna sliep ze weer door. Dit brak ons op. Dit heeft anderhalve week geduurd. Hierna hebben we hetvolgende gedaan. Laatste voeding om half 11/11 uur gegeven met rijstbloem. Dan als ze 's nachts wakker werd haar proberen te troosten met speentje. Lukte dit niet dan haar even eruit en even rustig troosten (de lampen blijven uit) en heel zachtjes sussen. Als ze stil was legde ik haar weer in haar bedje, begon ze weer dan haalde ik haar er weer uit. Zo ging dat 3 keer. Toen was ze plotseling stil en pikte haar speentje en ging weer slapen. Dit hebben we zo een drietal nachten gedaan en toen was het weer over. Hierna kwam ze weer in haar ritme. Bovendien gaf ik haar geen hapjes tussendoor meer. Ik heb besloten om dit vanaf 5 of 6 maanden te doen. Misschien af en toe nog, maar niet te vaak. Dat komt wel.... Ze doet het goed en wij hebben weer redelijk rustige nachten.
 
Hoi mir,
heel erg bedankt voor je reactie, je had helemaal gelijk! hij slaapt sinds gister weer gewoon door, geweldig.
Met anoniem ben ik het niet eens, sorry maar ik vindt dat een fruithap heel goed kan met 3 mnd en meestal zelfs tegen de krampjes helpt.
groetjes maria
 
Terug
Bovenaan