Krampjes

Hoi Meiden,

Niels is vandaag 13 dagen oud en krijgt al volledig flesvoeding. Niels heeft 48 uur niet gepoept. Gisteren gelukkig wel, maar het was hele harde poep, echt drolletjes. Weet iemand wat ik eraan kan doen? Ik doe meer water in de voeding, maar hij drinkt het niet helemaal op, dus dan krijgt hij minder voeding binnen. Hij krijgt trouwens Nutrilon 1.

Ook heeft hij heel veel last van krampjes. Gisteren heeft hij gehuild (geschreeuwd!) van 15 tot 21 uur. Echt heel zielig. Cinababy hielp ook niet. Vannacht heeft hij wel weer heel lekker geslapen, gelukkig. Ik hoor dat veel baby's krampjes hebben, maar wat is nog normaal? En wanneer gaat het over? En wat kun je eraan doen? Soms weet ik het niet meer en zou ik hem haast laten huilen in z'n bedje. Maar dat vind ik ook weer zo zielig!

Groetjes,
Machteld
 
Hoi,

Als ik jouw verhaal lees hebben wij hetzelfde meegemaakt.OOk niet kunnen peopen,veel huilen en krampjes.Ik ben overgestapt op de friso comfort maar toen kreeg hij weer te dunne luiers(maar geen gehuil en krampjes meer).Na de dunne luiers hebben we de voeding gemengd ik heb nu 1 schepje friso normaal en de rest comfort.Het gaat uitstekend nu.......

Succes Aster
 
hai,

Ik weet niet of het bij jouw baby helpt, maar wie niet waagt wie niet wind.
Ik legde mijn kindje altijd op zijn rug met de voetjes naar je toe.
Dan ging ik met een hand over zijn buikje wrijven (rondjes naar rechts draaien).
Dat helpt o.a om de darmen weer op weg te helpen.
Succes...
 
Hoi Machteld,

Dit is zo herkenbaar: mijn zoontje begon met 1,5 week hartverscheurend te huilen van de darmkarmpjes.
Hoe moeilijk het ook is, je moet echt geduld hebben. De darmpjes van een baby zijn nog niet volledig gerijpt en dit duurt toch minimaal 3 maanden.
Ik ging over van bv naar fv en was bang dat het mijn schuld was, maar of je nou bv of fv geeft, het maakt niets uit.

Je kunt altijd met het consultatiebureau bellen: die kunnen je goed adviseren.

Wat wij allemaal deden:
- we geven Friso 1. De Comfort had bij ons geen effect, het leek zelfs te verergeren, dus dat is per kindje ook weer anders. Bovendien moet je je zoontje de tijd geven om aan de fv te wennen, en hier staat wel ongeveer 2 weken voor
- we zijn begonnen met Cinababy: 3x daags 3 druppeltjes en omdat het homeopatisch is duurt het even voor het gaat werken. Of het echt werkt durf ik je niet te zeggen, maar wij geven het ons zoontje nog steeds voor de zekerheid (hij is nu bijna 4 maanden en heeft zo goed als geen last meer van zijn darmpjes)
- wij hebben de voeding met 10% meer water aangelengd zodat de ontlasting zachter werd. Maar hierbij moet je zoontje inderdaad wel alles opdrinken anders krijgt hij niet genoeg voedingsstoffen binnen
- zorg dat je voldoende tijd neemt voor de voeding zodat je zoontje rustig drinkt
- zorg dat de speen altijd helemaal gevuld is met melk zodat hij geen lucht binnen krijgt
- laat je zoontje tijdens en/of na de fles een boertje laten zodat de lucht die in de maag zit er via de mond uit komt en niet naar de darmen kan gaan
- bij pijn kun je:
* je zoontje op z'n buik over je onderarm leggen, met z'n hoofdje bij de elleboogholte en z'n buikje mede-ondersteund door je andere onderarm
* zachtjes met je handpalm over zijn buikje aaien/masseren in de richting van de klok (zo lopen de darmen nl.)
* je zoontje op de buik over je bovenbenen leggen en de onderrug en de bovenkant van de billetjes licht masseren
* je zoontje op zijn rug op je bovenbenen leggen met de beentje tegen je buik omhoog en dan rustig met z'n beentjes fietsbewegingen maken.

Probeer, hoe moeilijk het ook is, vooral rustig te blijven. Het voorkomen van de krampjes is bijna niet mogelijk i.v.m. de onrijpe darmpjes en het ene kindje heeft er nou eenmaal meer last van dan het andere kindje. Met dit in je achterhoofd moet je gewoon proberen het voor je zoontje zo aangenaam mogelijk te maken: ben je nog met verlof, duik dat lekker warm met 'm in bed zodat hij jouw lichaamswarmte voelt.

Toen het ons voor het eerst overkwam, wist ik me ook geen raad en heb veel gehad aan de adviezen van het cb en van mensen die ook kinderen hebben.
Je bent niet de enige, het is een fase waar je zoontje en jij doorheen moeten, maar het gaat echt voorbij.

Succes!

Groetjes,
J
 
O ja, was ik nog vergeten:
mijn zoontje heeft om de dag een poepluier. De ene dag plast hij alleen en de volgende dag heeft hij 1 of meerdere poepluiers.
 
Erg genoeg dat er in Nederland niks gedaan wordt aan de krampjes want het is echt niet nodig dat de kindjes er last van hebben. Toen mijn zoontje begon met buikkrampjes kreeg ik van de kinderarts SabSimplex, een Duits produkt,sindsdien heeft mijn kleintje nergens geen last meer van gehad. Het is puur mechanisch en absoluut niet schadelijk! Ik weet niet of je aan de Duitse of Belgische grens woont, want hier kun je het zo krijgen in de apotheek!!!!!!!
 
ik ben heel tevreden over omneo voeding en ging dit ook mengen met gewone voeding. je kunt het proberen, gun het wel even een week om te wennen.
en ja het gaat over...
 
Zou het kunnen zijn dat de melk de lauw is? Bij mijn zoontje bleek na een paar dagen dat hij een wat warmere fles nodig had.
Je kunt het zien in de ontlasting. Als en wat witte vlokjes in zitten.
Toen hij een warmere fles kreeg was het over.
Het ziekenhuis gaf aan dat je ook een klein theelepeltje venkelthee (afgekoeld) kunt geven.
Succes.
 
Terug
Bovenaan