Krampjes

Hallo,

Ik heb een zoontje van bijna zes weken en heeft sinds een paar dagen na zijn geboorte last van darmkrampjes. De ene dag heeft hij er minder last van als een andere dag, maar vandaag heeft hij heel de dag hartverscheurend gehuild. Hij schopt en strekt zijn beentjes, slaat met zijn armpjes, laat windjes en je hoort zijn darmpjes rommelen. We hebben al een aantal dingen geprobeerd, zoals bar-le-duc ipv kraanwater, cinababy van vsm, tijdens het drinken verschillende keren laten boeren en we hadden een avent fles met de kleinste speen en nog dronk hij erg gulzig en zijn we overgestapt op een difrax fles en deze bevalt beter, maar toch blijft hij last houden. Hij krijgt flesvoeding en heeft Friso 1, ik vroeg me af of ik kan overstappen op Friso comfort of de comfort te mengen met de normale, wat denken jullie?

Groetjes Corine

Friso comfort hielp bij mijn zoontje goed tegen krampjes alleen ik vond het rot voeding om klaar te maken. Het water moet nl. vrij heet zijn zodat johanesbroodpitmeel die erin zit goed oplost. Iedere keer het gedoe met flesje afkoelen. Ook bleef er altijd een dikke drap in de fles omdat de voeding dikker is. Maar ja als het helpt heb je er alles voor over. Als je gaat overstappen moet je dat geleidelijk doen. Voor advies hierover kun je het beste even Friso lijn even bellen. Oh ja en denk eraan dat waarschijnlijk iedere luier een poepluier wordt, comfort is nl. ook een beetje laxerend.
Ik ben trouwens na 3 maanden weer overgestapt op Friso 1 en het gaat prima.
Succes!

probeer voor de voeding eens venkelthee te geven, te koop bij etos enzo, het hielp mijn dochtertje heel erg goed, ze was binnen 1 dag van de krampjes af!!!
\

gr sandra

Ik ben bij mijn zoontje met 3 weken overgestapt op friso comfort. Ik heb het ook eerst gemengd met friso normaal. Op advies van het cb 120cc water met 3 schepjes comfort en 1 schepje normaal.

Er ging even wat niet goed hier het vervolg.
Het duurt wel een paar dagen voor het aanslaat hoor, maar na 5 dagen had ik een heel ander kindje. En inderdaad de ontlasting word er wel wat dunner van. Bij mijn zoontje was dit niet erg, want die had ook veel moeite met poepen.
Ik maakte de fles wel per keer klaar. Eerst water opwarmen en dan poeder erbij. En even doorroeren met een lepeltje, anders blijft het zo klonten.
En de voeding is ook iets dikker.
Heel veel succes met je kleine mannetje en laat je nog even weten hoe het gaat?
Groetjes Renate

Hoi,
Ik heb zojuist van de wijkverpleegkundige het advies gekregen om Friso comfort te mengen met Nutrilon 1. 2 schepjes de ene en twee schepjes de andere. Ik ben benieuwd. Wat dunnere poep zou welkom zijn, want die is heel hard. Maar eerst moet ik nog inbakeren proberen en een kleinere speen kopen. Niels drinkt nogal snel en krijgt veel lucht binnen. Dat kan ook helpen.

Ik gebruik trouwens ook ABC Dophilus, te krijgen bij homeopatische drogist of natuurwinkel. Schoont z'n darmpjes op. Dat gebruik ik pas een paar dagen, dus nog even afwachten of het helpt.
Groetjes en heel veel succes. Ik ben benieuwd hoe het gaat!
Machteld

Terug
Bovenaan