krampjes

Hallo mede-mama's,

Mijn dochtertje van 2 weken heeft sinds 2 of 3 dagen erg last van haar buikje tijdens het drinken aan de borst. Ze drinkt ongeveer 6 a 8 minuten en stopt dan omdat ze krampjes o.i.d. krijgt en wil dan niet meer verder drinken. Ik merk op een bepaald moment dat ze weer wil drinken maar als ik haar opnieuw aanleg dan heeft ze binnen een mum van tijd weer last van haar buikje. Ik heb al even aan spruw gedacht maar zij en ik hebben geen van de kenmerken van spruw (witte vlekjes in mond van baby, zere tepels bij mij). Kan het dan toch dat ze spruw heeft want ik hoorde pas dat baby's dan ook last van hun darmpjes kunnen hebben. En anders weet één van jullie misschien wat het zou kunnen zijn. Ik heb al cinababy geprobeerd te geven maar daardoor kan ze dan weer heel moeilijk poepen. Ik ben benieuwd of iemand een advies heeft.

Groeten,
Gera
 
Hallo Gera,
Scheelt het nog bij jou welke kant ze drinkt als ze pijn heeft? Wie weet zijn het niet de darmen maar is het haar schoudertje of zo? Bij mijn dochtertje had ik hetzelfde probleem en uiteindelijk bleek na een week of wat dat ze constant aan dezelfde borst problemen had en dat had te maken met haar sleutelbeen en niet met krampen, ondanks dat ze met haar armen en benen heel onrustig was. Ik zou er proberen achter te komen of er ook iets anders aan de hand kan zijn. Ik kan me nl niet voorstellen dat alles wat jij eet je dochter daar last van heeft?!
Succes ermee!
 
Kan het zijn dat er een boertje dwarszit. Mijn baby werd na een aantal minuten drinken onrustig, meestal door een boertje. Als ze die kwijt was dronk ze weer lekker door.
 
hou je ook rekening met wat je zelf eet?

Raar dat ze van de cinababy moeilijk poept, daar hadden wij geen last van. Wel dronk ik ook liters venkel thee (heel vies maar je went eraan), dat hielp bij ons ook erg goed. Je kan ook venkelthee aan je baby geven maar ook als je het zelf drinkt werkt het. succes
 
Helaas hebben babies last van krampjes. Komt omdat de darmen nog niet helemaal gerijpt zijn. Komt dus heel veel voor. Toon is nu 8 maanden en heeft er ook veel last van gehad en gelukkig ging het bij hem na een tijdje over. Het is dus even afzien. Het helpt in ieder geval dat borstvoeding geeft want dat is lichtverteerbaar. Ook kun je zorgen dat het buikje van je kindje lekker warm blijft. Ook zijn er massage technieken om je kindje te helpen. Als je kindje bijvoorbeeld voor je ligt met haar voeteje naar je toe dan kun je haar beentjes oppakken bij haar nenkeltjes en dan haar benen draaien met de klok mee (niet tegen de klok in want dat werkt averechts). Hoop dat je er wat aan hebt. Sterkte!
Masja
 
Spijtig dat er geen reacties zijn, want ik (en mijn zoontje, nu 1 weekje oud) hebben net hetzelfde probleem.
Heb al verschillende houdingen tijdens bv geprobeerd, maar de krampjes blijven komen, vooral 's nachts.
 
Terug
Bovenaan