krampjes

Hoi,
Onze zoon van 8 weken heeft veel last van dramkrampjes. Nu heb ik baby-rooibosthee gekocht. Er staat echter niet op de verpakking vermeld hoeveel je een kindje van bijv. 8 weken hiervan mag geven en hoe vaak en hoeveel je het moet geven om effect te hebben.
En kun je het bijvoorbeeld ook door het gekookte water doen wat je gebruikt om voor 24 uur voeding te maken?
Wie helpt mij
 
Hoi Jessica, naar mijn idee helpt Venkel thee (en geen rooi-bos thee) tegen krampjes. Je kan dan een beetje bij elke flesvoeding (of het flesje van thee maken) en dan moeten de krampjes snel over zijn. Succes en ik hoop dat het helpt.
 
Ik gaf mijn dochter venkelthee.
Als volgt: water koken, heet water in een flesje doen, theezakje erin en even laten trekken.
Daarna op het aanrecht af laten koelen. Of als je haast hebt onder de koude kraan. Ging prima.
Met koud water wordt het niks..
 
hoi Jessica,

Ik kreeg als tip om iberogast(van steigerwalt) te geven tegen krampjes. Het is plantaardig en werkt echt heel erg goed zuigelingen 3x6 druppels per dag en vanaf 3 mnd 3x8 druppels.
Werkt bij ons beter als de thee.

groetjes
 
Hallo,
Mijn dochter had er ook zo'n last van. Wij kregen als tip om de flessen met bronwater (bar le duc/spa blaauw) aan te maken i.p.v.met kraanwater. Bij Sanne heeft het geholpen!!
Succes!
Groetjes, Marloes
 
Hoi Jessica,

Mijn zoontje heeft heel veel last gehad van zijn darmpjes bleek ook koemelkallergie te hebben maar ook met dieetvoeding nog krampjes.
De osteopaath raadde mij aan melkzuurbacterie te geven speciaal voor baby's.
Je kunt het halen bij de reformzaak kost wel 25 euro voor een potje maar binnen 1 week had mijn zoontje geen krampjes meer
Venkel thee heeft bij hem niet geholpen en rooibos ook niet ik gaf altijd 5cc per keer van een gewoon theekopje
 
Hoi,

Ons zoontje had ook last van krampjes en daarbij verstopping. De thee etc hielp niet en nu krijgt die friso comfort (Nutrilon heeft ook wel een variant weet niet hoe die heet).

En dat helpt uitstekend! Het duurde een week of 2 maar het verschil is geweldig. Hij heeft geen last meer en poept nu elke dag.

Dus mocht de thee niet werken, dan kun je het dus ook nog in de flesvoeding zoeken.

Succes
 
Rooibos thee helpt wel tegen krampjes. Venkel thee trouwens ook. En je kan volgens mij gewoon door de fles doen, het is een kruiden thee dus kan geen kwaad.

Trouwens ook voor jezelf is rooibos thee erg lekker als je last van kramp hebt. of maag problemen.
 
Terug
Bovenaan