krampjes

Mijn dochter is nu 3 weken oud en heeft een beetje last van krampjes.
Ook heeft ze afwisselend zachte en dan weer harde poep. Je hoort ze ook heeel vaak persen om er iets uittekrijgen.
Hebben jullie kinderen hier ook weleens meetemaken gehad en wat kan ik er aan doen?

Groetjes Margriet
 
Hoi Margriet,

Wat betreft de krampjes:

van links naar rechts over het buikje wrijven of met de beentjes in de lucht "fietsen". Klinkt raar maar dit advies kregen wij toen van het CB omdat onze zoon ook erge last had van krampjes.
Verder gebruikten wij regelmatig Cinababy druppels. Dit hielp heel erg goed en onze zoon vond het ook lekker en werd er gelijk rustig van. Het is een homeopatisch middel dus het kan geen kwaad.

Verder krijgt onze zoon Friso Comfort. In eerste instantie omdat hij veel moest spugen maar het is ook goed tegen krampjes maar als je van voeding wilt veranderen (als je tenminste flessenvoeding geeft!) dan zou ik dat even overleggen met het CB.

Wat de ontlasting betreft: ook dat hangt weer af van of je borst- of flesvoeding geeft. Daar kan ik je geen advies op geven. Onze zoon ging van borst- naar flesvoeding en dan verandert er ook het e.e.a. aan de ontlasting. Sowieso ontwikkelen de darmen zich de eerste maanden en kan de ontlasting ook daardoor nogal eens veranderen.

Heel veel succes verder met de kleine!!

Groetjes,
Rosanne (mama van Quentin 11 weken oud)
 
mijn dochter heeft de eerste week last gehad van krampjes en heb haar rooibos thee door haar voeding gegeven dit hielp erg goed
Ik ben zelf niet zo van druppeltjes enzo maar ja dat verschilt per persoon.
Ja masseer het buikje van linksboven naar het midden naar beneden daar zit de dikke darm dat hielp bij mij ook
Geef je fles of borst? ik zelf geef fles en similac, hier ben ik erg tevreden over want ze doet het hier heel goed op.

succes
 
Mijn dochter heeft ook last gehad van krampen en ik heb venkelthee gegeven apart in een flesje ongeveer 20cc voordat ze haar voeding kreeg. Waar je wel rekening mee moet houden is dat ze dan +/- 20cc van haar voeding kan laten staan. Cinababy heb ik ook gebruikt, maar als je dat gaat gebruiken kan het eerst een paar dagen erg worden voordat het helpt en ik ben Friso Comfort gaan gebruiken. Wat je kan doen tegen harde ontlasting, als je flesvoeding geeft, is om 10cc extra water bij de voeding te doen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes Daantje
 
Hallo, heel vervelend die krampjes, wij hebben bij onze dochter van alles geprobeerd en niets leek te helpen tot we voor ons de perfecte oplossing hadden. wij hebben i.p.v. cinebaby Dario venkeldruppels gegeven( 4 door de fles nutrilon geel tegen krampjes)
in combinatie met 3 druppels tarwekiemolie, dat kan je halen bij de drogist.
Na 2 dagen werd het minder echt waar het is het proberen waard.

Succes
 
mijn zoontje is nu 11 weken en had het ook heel erg soms poepte hij 3 dagen niet toen ben ik over gestapt op omneo 1 speciaal voor de moeizame ontlasting en nu poept ie 1 soms 2 keer per dag maar geef hem wel even tijd om eraan te wennen
en voor de krampjes adviseer ik cine baby van vsm of venkelwater

succes
 
Hallo Margriet,
Een kindje van drie weken is nog erg jong, dus kijk uit met het proberen van allerlij verschillende dingen. Cina baby hebben wij ook beprobeert. Bij ond kindje werd het erger... Zo erg dat we naar de huisarts zijn gegaan (pas toen hij zeven weken oud was...) Deze adviseerde ons om twee maal per dag een lepeltje zonnebloemolie door de voeding te doen. Kijk goed naar je kindje en bepaal of het een af twee lepeltjes per dag nodig heeft. (hangt af van het persen en de hardheid van de ontlasting) Na een week moet je verbetering zien. Succes
 
Hoi Margriet,

Voor mijn zoontje, nu 14 weken oud, heeft ABC Dophilus erg goed geholpen. Dit is een natuurlijk middeltje, te koop bij de reformzaak (wel duur, iets van € 27,-), dat de rijping van de darmen bevordert. Binnen 2 weken zagen we absoluut resultaat.
Cinababy hielp bij mijn zoontje niets, maar ieder kind reageert er natuurlijk anders op.

Succes!
 
Terug
Bovenaan