Krampjes

Hallo daar is de vader weer haha, na de leuke reacties van jullie over het overstappen van BV naar FV (ik ga lekker hoor met die afkortingen haha) de volgende vraag. Luuk is nu 5 weken en een dag oud en heeft de laatste 2 weken heeeeeeel veel last vn krampjes. Nu zijn we overgestapt naar nutrilon speciaal voor die krampjes, deze gebruikt ie nu volledig de laatste 2 dagen, hoelang duurt dit tot ie er aan gewend is???? Maar het ergste is dat huilen he, tis een heel vervelend gezicht namelijk maarja da is nie anders. Ook krijgt hij door zn voeding een scheutje venkelwater, en 3 keer per dag 3 druppeltjes tegen die krampjes, hij drinkt nu ± 90 cc x 7 voedingen en is 4500 gram is dit genoeg.... En o ja klopt het dat die speciale voeding dikker is dan nutrilon 1. Alvast bedankt voor de reacties....

groeten jack, vader van Luuk
 
Hoi,
De nutrilon is inderdaad wat dikker (ik neem aan dat je de omneo bedoelt). Het duurt wel een aantal dagen voordat het gaat helpen, dus nog even doorzetten.
De flesvoeding kan je ook aanmaken met rooibosthee, dit helpt ook goed tegen krampen, en gebruiken jullie kraanwater of mineraalwater? Ik gebruik voor mijn dochtertje mineraalwater en dat gaat beter dan kraanwater en je hoeft het niet te koken.
Wat betreft de hoeveelheid voeding kan ik je alleen zeggen, kijk wat Luuk eet en als hij steeds eerder de fles wil kan je hem meer geven, of je probeert een keer meer te geven. Het kan dan wel zo zijn dat hij minder flessen krijgt.
Veel succes, Paulien
 
hoi,

Ik heb van horen zeggen dat ABC Dolphius echt enorm goed tegen darmkrampjes helpt. je kan dit kopen bij een reformzaak, het is wel erg duur, ik geloof wel 30 euro per potje.

Succes!
 
HOi Jack,

Onze zoon had ook zoveel last van krampjes. Zielig he. Ik heb zowel Omneo als ABC Dophilus gegeven. Elke keer een mespuntje in de fles. Toen ik het kocht kostte het 25,45 euro. Je moet het wel twee weken de tijd geven om zijn darmen eraan te laten wennen. Daarna zagen wij echt verbetering. Venkelwater en cinababy hielpen bij ons niet.

Als je in het oosten van het land woont kan je ook proberen om Sab Simplex te krijgen. Hier in het westen kon ik het niet krijgen. Dat schijnt echt geweldig te werken.

Veel succes!
Machteld
 
Hoi Jack,
Onze dochter heeft ook veel last gehad van krampen. Ik gebruikte in het begin de Avent flessen, maar ben overgestapt op de kromme Difrax fles omdat ze met de avent fles veel lucht binnen kreeg en met de Difrax fles een heel stuk minder. Er zit namelijk een luchtventiel in de dop die de lucht eruit haalt. De krampen zijn wel een stuk minder geworden, maar bleven aanhouden tot ze 3 drie maanden was, dan zijn namelijk de darmen verder ontwikkeld en neemt de kans op krampen aanzienlijk af. Ik hoop voor jullie dat het allemaal helpt en anders nog even doorbijten. Het is erg vervelend, maar buiten de dingen die je nu doet is er weinig wat je nog kunt doen.
Veel succes!!!
Groetjes Daantje
 
Hoi Jack,
ABC Dophilus kost veel, maar helpt gigantisch goed!!!
kos ong 26 euro, mespuntje in de fles, en na een week was het bij ons een heel stuk minder!!
als je info wilt, kijk op www.solgar.nl
en zoek naar abc
groetjes jeannette
 
Terug
Bovenaan