Krampjes!

Hallo,

Ik heb sinds vorige week mijn borstvoeding aan het afbouwen. Ik was begonnen met Nutrilon 1, maar sinds 2 dagen mix ik deze met Omneo. Nu lijkt het of mijn zoontje van 7 weken nog meer krampjes krijgt. Hij huilt heel veel (doet hij toch wel....), slaapt hele korte slaapjes, en heeft in 8 dagen nog maar 2 x ontlasting had.

Wie kan mij advies geven?????

Groetjes, Saskia
 
Hallo,

Mijn zoontje had ook enorm last van krampjes. ben overgestapt op friso comfort. tegen rampen en verstoppingen. ook ben ik met hem bij de osteopaat geweest. doet wonderen. hij poepte weer normaal en de krampen werden steeds minder.
verder gaf ik hem cinababy van vsm. homeopatische druppeltjes bij darmkrampjes.

succes

groetjes Cindy
 
Wat voor voeding gebruik je? En hoe bouw je af??
Het beste is om rustig af te bouwen en dan in de fles hypoallergene voeding te geven zoals friso preventief hypoallergeen... deze voeding is heel geschikt in combinatie met bv... Als je babytje nog maar een week flesvoeding erbij krijgt en dan gelijk ook omneo dan is dat een beetje teveel van het goede... niet gek dus dat ie kramp krijgt...het beste is om elke week 1 voeding te vervangen voor een flesvoeding... of iig zorgen dat er minimaal 3 dagen tussen zit voor je weer een voeding vervangt... Een baby heeft normaal gesproken minimaal twee weken nodig om aan voeding te wennen...

Als je naar www.frisokindervoeding.nl   gaat en je klikt op het flesje dan kom je daar een handig afbouwschema tegen...

mijn dochter is nu twee weken van de borst af en moest ook langzaam wennen aan de flesvoeding....  nu na twee weken merk ik dat ze rustiger wordt... Gun je kindje dus de tijd om te wennen..

veel succes... Bats
 
hallo.
Ook onze dochter heeft veel last van krampjes.
We zijntoen inderdaad overgegaan op friso comfort. Eerste 2dagen leek het te helpen, maar daarna werd het nog erger als voorheen: hele nachten huilen!
Maakt je erg wanhopig als ouders!
Maar na 2weken (net toen we dachten dat er misschien toch iets anders moest zijn) werd het in eens wat minder. Niet meer hele nachten huilen, maar alleen nog op avond en ochtend. Langzaam wordt het nu beter (nog niet over hoor).
Kost dus heel veel tijd! En heel veel geduld!
Die zware voeding zou ik inderdaad ook niet meteen mee beginnen.. ligt er zwaar op de maag. En inderdaad heel langzaam afbouwen!
Succes ermee, en doorzetten! Het wordt vanzelf iets minder.. hoe erg het nu ook lijkt.

Nog een tip: venkelthee op een lepeltje! en een kruik op het lijf, of een warm bad om te ontspannen.
 
Mijn meisje heeft het ook heel erg gehad.. wij zijn snel naar friso comfort gegaan die vond ik toch beter dan die van nutrilon en een lepeltje venkelthee hielp bij ons niet ze krijgt nog steeds venkelthee in plaats van water bij de fles voeding dat werkt prima en ze vind het nog lekker ook..

Dus gewoon 120 cc venkelthee en dan de schepjes erbij. cina baby van VSM  heeft ons ook heel erg geholpen..
 
Terug
Bovenaan