krampjes

Goedemorgen,

Mijn dochter van 3 weken heeft sinds een week ernstige krampjes. Ze heeft zo ´n zuigbehoefte dat ze haar avent fles met 110cc binnen 10 minuten leeg drinkt. Ik ben al overgestapt naar de difrax fles, dat ging 3 dagen goed, maar nu is het weer mis. Ze slaapt hier heel slecht van en op haar buik liggen vindt ze natuurlijk het lekkerst. Ik leg haar nu ook wel op haar buik in bed, maar ga daardoor elk uur kijken of ze nog wel ademt. Erg vermoeiend dus. Heeft iemand nog tips waardoor ze misschien langer over de fles doet en waardoor dus haar krampes minder worden.

Please ????
Het is zo zielig........

mgoor

zou een kleinere speen niet helpen?
ik weet niet of je nu de 1, 2 of 3 gaatjes speen van avent gebruikt?
verder is er nog de bfree fles, met een soort luchtventiel / rietje
dit schijnt heel goed te voorkomen dat ze lucht meedrinkt
want die lucht kan natuurlijk ook de oorzaak van krampjes zijn
tja erg vervelend, veel succes
mel

Hoi,
Mijn meisje had ook heel erg last van krampjes,we zijn gaan lezen en mensen aan horen.We hebben eruit gehaald(uit de tips)....de fles met spa blauw maken en wat rooibos thee erbij(dus:bijv 180 spa bl +30 thee =210 en dan 7schepjes voeding),en dit heeft zeer goed geholpen,we maken de fles nog zo klaar,ze inmiddels dik 20 wkn.Je mag ook wat meer rooibos thee gebruiken,of zelfs hele fles ervan maken.Ook gebruiken wij B-free flessen(zou ook helpen tegen krampjes) en wij doen nog druppels in fles deze krijg je alleen in apotheek duitsland maar kan ook via internet bestellen ,ze heten :sab simplex.   Toets maar in bij google.
Ik hoop dat je wat aan tips hebt.
gr Gaby

Hoi vervelend he.. dan ben je er zo druk mee, naast het feit dat het hartstikke sneu is voor onze kleintjes! Maar wij gebruiken nu Nutrilon Omneo met daarin extra nog Johannesbroodpitmeel (Nutriton) is een verdikkingsmiddel. En in de fles doen we venkeldruppels, verkopen ze bij de etos. En als t dan nog heel ernstig is een keer, dan geven we nog cinababy. Dat simplex nog iets wat genoemd werd, heb ik ook al goeie dingen over gehoord. O ja, en we hebben altijd een kussen onder haar benen, zodat ze met haar benen omhoog ligt. Succes!

Hoi,

Ik heb bij de apotheek Aeropax gehaald. Is een vervanger van Sab Simplex dat verkopen ze nl niet in Nederland. Je moet dan met een spuitje 2ml uit het flesje zuigen en dat door iedere voeding doen. Bij mij was het meteen weg bij beide jongens. Het lost nl lucht op in maag en darmen. Ik ben het na een 2 weken gaan afbouwen en toen heb ik 1ml gedaan ipv 2 ml dat ging goed.

Succes!

Onze dochter is nu 4 weken oud en bij ons helpt Cinababy heel erg goed. 3 druppels een half uur na de maaltijd of een keertje extra s'nachts en ze slaapt sinds we het geven als een roos! Voor de zuigbehoefte die zij ook enorm heeft geven we haar een speen van Avent, deze heeft niet een afgeplatte kant en kunnen die kleintjes beter vasthouden!

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties !!!
Staan wel goeie ideeen bij !!!
Ik ben begonnen met Johannesbroodpitmeel bij de fles te voegen, gaat nu echt heel goed !! Ze doet er langer over en de krampjes worden minder doordat ze harder moet zuigen. Verder ben ik ook begonnen met mijn dochtertje in te bakeren. Helpt echt !!
Ze is nu veel rustiger en slaapt veel vaster en wordt dus niet steeds wakker.
Misschien een tip voor andere !!

Nou groetjes en als ik weer eens ergens mee zit dan weet ik jullie te vinden !!

mgoor

Haai,

Mijn zoontje is nu 3 weken en ik geef hem borstvoeding via de fles. Ook hij heeft af en toe last van krampjes en dat is inderdaad heel zielig.

De speentjes heb ik nog van het ziekenhuis en daar zitten hele kleine gaatjes in, ik heb ook difrax en andere 1/2/3 spenen maar die zijn toch lang zo goed niet. Hij drinkt er wel uit maar dan komt het met sloten naar binnen, ook niet echt bevordelijk.

Ik geef iedere dag venkelthee, 15 minuten voor de voeding en ik drink het zelf iedere dag waardoor het ook in de borstvoeding terecht komt. Dat helpt wel heb ik het idee.

Succes met het uitvogelen wat 't beste voor je dochtertje is! Best lastig allemaal. ;-)

Terug
Bovenaan