krampjes

hoi
onze dochter heeft erge last van krampjes en dan vooral s,avonds,nu hoorde ik over venkelthee maar hoe kan ik dat het beste geven?en doe ik dat dan voor die tijd geven?voor dat de krampjes beginnen.of 1x per dag en hoeveel??
gr petra

Hoi Petra,

Het Voedingscentrum raadt af om baby's venkelthee te geven  i.v.m. natuurlijke gifstoffen die in venkel voorkomen (alylalkoxybenzenen). Ik mag helaas geen link plaatsen, maar op de site van het Voedingscentrum kun je daarover meer informatie vinden door op trefwoord te zoeken.
Je zou eens kunnen proberen om warmte op het buikje van je baby toe te passen? Het buikje masseren (rechtsom om het naveltje heen) kan ook verlichting geven.

Groetjes van Yvonne

hoi,

ik geef mijn zoontje nu 16 weken oud sinds een week of 8 iedere voeding in
venkelthee en sindsdien zijn zijn krampjes verdwenen.
het ziekenhuis (kinderarts) en cb weten dit en zeggen me dat ik er
gewoon mee door kan gaan.
mijn zoontje reageert er perfect op en heb ook al geprobeert om te stoppen
met de venkelthee maar meteen zijn de krampjes terug.

veel liefs jolanda

Beste Anouk,

Ik heb begrepen van het consultatiebureau dat je kindje pas venkelthee mag wanneer het darmstelsel goed is.. dit is volgens mij na 4 maanden ofzo..

Groetjes,
Tessa

Ons zoontje Tijs heeft de eerste 3 maanden ook veel last gehad van krampjes. Wat bij Tijs werkte waren cinebaby druppeltjes van VSM. Het is heel verschillend, bij het ene kindje werken ze wel en bij een ander heeft het geen effect. Dus je zou het kunnen proberen.
Verder als je flesvoeding geeft helpt de B-free fles ook goed. Hier zit een "speciaal" systeem in waardoor er veel minder lucht in de voeding komt.
Verder inderdaad warmte erop en regelmatig masseren zoals eerder beschreven. Op het cb hier gaven ze verder aan dat het zou helpen om je kindje op de buik te leggen, omdat de druk op het buikje dan voor verlichting goed. Uiteraard moet je er dan wel zelf bijblijven.

Groetjes,
mv Tijs

Hoi Petra,

Vreselijk he, die krampjes. Zo zielig voor je kindje. Ik weet er alles van, die van mij huilde wel 11 uur per dag.
Wij hebben alles geprobeerd. Ik zal een lijstje voor je maken. Bij sommige mensen helpt Cinababy al genoeg, maar bij ons dus niet. De beste tip was ABC Dophilus, dat deden we door de Omneo. Je moet het wel even volhouden voor het werkt, maar dat geldt voor alles: dus niet alles door elkaar proberen, maar echt 4-5 dagen volhouden.
Verder:
- Cinababy dus
- voedingspatroon aanpassen als je borstvoeding geeft
- Omneo geven (is speciale voeding tegen krampjes)
- venkelthee
- er is nog een speciaal middeltje, ik ben even vergeten wat, maar dat is ook alleen bij de Duitse grens te krijgen.
- uitproberen welke speen en fles het best werkt: wij kwamen uiteindelijk uit op een Difrax fles met een Nuby speen. Deze speen wordt alleen niet meer gemaakt, helaas.

Verder ter verlichting:
- omgekeerd op je arm dragen (dus met buik naar beneden)
- er heel veel mee lopen (wij hebben kilometers afgelegd)
- inbakeren
- warme kruik
- masseren van het buikje, maar alleen met de klok mee
- fietsen met de beentjes

Heel veel succes ermee!
Groetjes,
Daantje

Hai,

Ik heb het bij het CB nagevraagd omdat mijn dochter er ook erge last van kreeg en bij het afbouwen van de bv moeilijk kon poepen, ik geef nu standaard iedere morgen samen met de vitamientjes 5 venkeldruppeltjes van daro, ze doet het er perfect op, heel soms moet ik nog een keer 5 druppeltjes bijgeven halverwege of aan het einde van de dag, maar meestal gaat het de hele dag goed en de druppels werken binnen een half uurtje als het heel erg is!!

Groetjes Karmen
mama van Liz

Hoi,

Over thee gesproken.... rooibosthee mag je wel gebruiken.. daar zitten die stoffen niet in.
Ik deed elke laatste voeding met (slappe) rooibosthee aanmaken.. wel de ORIGINAL pakken, dus zonder extra smaakje.

Groetjes Debby

Terug
Bovenaan