krampjes

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen. Ik heb een zoontje van 9 weken oud. Hij krijgt borstvoeding. In het begin ging dit prima, maar sinds drie weken heeft hij steeds meer last. Hij spuugt wisselend (soms bijna niet, soms heel veel en soms doet hij aan projectiel braken), hij heeft erge last van verstopping en krijst enorm als hij windjes moet laten. Dit laatste is ongeveer met vlagen de hele dag door. Als hij hier geen last van heeft is het een hele makkelijke en tevreden baby. Hij groeit als kool. Verleden week bij het consultatiebureau dacht ze aan koemelkallergie, aangezien ik zelf ook diverse allergieën heb. De huisarts vond dit een voorbarige conclusie, maar sloot het zeker niet uit. Hij wilde dat ik bij ging houden wat ik eet om te kijken of het specifiek naar 1 ding leid. Ik kan er nog geen patroon in vinden. Ik vroeg mij af of er mensen zijn die (via een diëtiste) ervaring hebben met het aanpassen van jouw voeding en de reactie van het kind hierop. Hoe snel zie je resultaat? Ik kan het niet aanzien om mijn ventje zo te zien krampen en zo weinig voor hem te kunnen doen. Over twee weken begint hij met wennen op het kinderdagverblijf en ik weet dat ze niet de halve dag met hem kunnen zitten als hij krampen heeft, dus ik vind het heel moeilijk om hem straks weg te gaan brengen. Ik hoop voor die tijd iets gevonden te hebben waardoor hij minder last van krampjes heeft.

Hoi,

Onze kleine man van 2,5 heeft nog steeds km-allergie. De artsen vonden mij destijds te snel in mijn 'oordeel' dat het dat was, maar uiteindelijk is het bewezen. Ik gaf geen borstvoeding, maar ben dat nu (ben nu 33 weken zwanger) wel van plan. Ik ga dus op koemelkvrij-dieeet, ben hiervoor naar een lactatiekundige/borstvoedingsavond van het ziekenhuis geweest, omdat ik nieuwsgierig was hoelang ik hiermee van te voren moest beginnen. Blijkt dat het minimaal 2 weken duurt voordat de melk uit je bloedbaan is.
Het gaat hier ook om lactose en melk in het algemeen. Kan ook zijn dat je kindje tevens niet goed reageert op soya, of als jij dit eet. Een reactie kan ook pas later komen, vandaar dat het vrij moeilijk is om te zien hoe & wat....

Toch zou ik het proberen.. bij het voedingscentrum is een boekje te bestellen van wat je wel en niet zou kunnen eten met koemelk/ei-allergie. Ook bij de ah staat alles netjes vermeld op de verpakking. In het boekje staan trouwens ook nog andere benamingen voor de melk.

Voor de periode daartussen.... Infacol schijnt heel goed te helpen. Da's van de makers van de Sudocrem. Misschien een id'tje.

Groetjes & succes!

Kirsten

O, ennuh... maak je niet druk om het kinderdagverblijf (deed ik ook), ze zijn er heel erg aan gewend en die van mij liepen als het moest wel 20 rondjes met hem, om de kramp te verminderen....

Bel even met LLL of VBN, die kunnen je meer info geven over hypoallergeen eten en borstvoeding geven en je in contact brengen met andere moeders die dat ook doen.

Je kunt om te beginnen alle zichtbare koemelk uit je eten weglaten en kijken hoe het dan met je kindje gaat.

Hier geen ervaring met de allergie maar als je het gaat proberen kun je wel op www.voedingscentrum.nl lekkere recepten vinden die melkvrij zijn!

Hoi Jojopee,

heb je overwogen om contact op te nemen met een natuurgeneeskundige of bijv. een chiropractor / osteopaat? Zij kunnen je kindje vast helpen.

Heel veel sterkte! Marijon

Terug
Bovenaan