krampjes

help
volgens mij heeft annique last van krampjes
ze overstrekt zich dan helemaal en huilt heel gefrustreerd als ik haar beentjes dan tegen hou, alsof ze dan pijn heeft.
ook als ik haar over haar buikje of ruggetje wrijf blijft ze bijna ontroostbaar huilen
iemand tips?
wat kun je aan krampjes doen
ik heb wel eens gehoord venkelthee?
het is zo zielig, ik moet er zelf bij huilen als zij zo verdrietig is en ik haar bijna niet rustig krijg
groetjes sandra

Hoi Sandra,

Wat ontzettend zielig die krampjes. Hjerre van mij heeft het ook wel eens en dan weet ik ook van gekkigheid niet wat ik moet doen. Bij Hjerre werkte venkelthee best goed, hij vind het niet lekker, dus kost het aardig veel moeite om er wat in te krijgen. Uiteindelijk lukt het wel. Wat bij Hjerre ook goed helpt is cirkelende , licht drukkende bewegingen maken over zijn buikje, met de klok mee. Hier ben je wel even mee bezig, maar het helpt wel. Verder vond Hjerre het altijd fijn als ik hem op zijn buik op mijn buik legde voor de tegendruk.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, want die krampjes zijn zo ontzettend zielig!
Succes,
Hanneke

Hoi,

Jamie had ook erg last van krampjes. Nu geven wij hem 1 keer op een dag
ABC Dophilus Powder door de voeding. Het duurt een paar dagen voor dat
het werkt, maar het is superspul. Jamie heeft er nu echt geen last meer
van.

Succes ermee!!

Groetjes Natasja

Ik zou even oppassen met venkelthee. Ik heb gehoord dat er kankerverwekkende stoffen in zitten . Vreselijk he! Dat heb ik mijn moppie ook de eerste weken gegeven.

We zijn van gewone flesvoeding naar Friso Comfort (speciaal tegen spugen en krampjes) naar hypo-allergene voeding overgegaan, maar nog had ie krampjes.

Dat ABC Dophilus powder is echt een super middel. Zelfs op het consultatiebureau zeiden ze dat dat waarschijnlijk het enige middeltje is wat helpt tegen krampjes.
Bij onze Finn werkt het in iedergeval als een trein!!
Mocht het nou niet helpen dan moet je (mits je flesvoeding geeft natuurlijk) es aan andere voeding gaan denken. Bel daarvoor het CB even voor advies.

Succes!

Tessie

Als een baby last van krampjes heeft dan gaat hij met de beentjes niet overstrekken maar trekt ze dan in.. wij hadden dat ook en dachten ook dat het buikkrampjes waren maar dat was niet zo volgens de chiropractor hij heeft onze baby behandeld omdat hij veel huilde en een voorkeurshouding had en na een paar behandelingen was het nagenoeg over en hij was veel meer ontspannender en drinkte zijn flesje weer goed leeg en met losse handjes n iet met van die vuistjes en hij overstrekte zich ook nagenoeg niet meer..

goed spul tegen darmkrampjes is trouwens sab simplex dat komt uit duitsland maar je kan het ook bestellen via internet volgens mij
dat lost het overtollige schuim op van de melk en dan heeft hij ook geen last van buikpijntjes

en hij vind het ook lekker op de speen echt een aanrader!

Sab Simplex

Als het "BOERTJE" niet komt.
Of bij borstvoeding of met flesvoeding – naar een maaltijd leiden de meeste baby’s aan krampjes en buikpijn . Wat valt er te doen?
De lucht moet eruit.

Regelmatige huilbuien, een half uur naar het eten, zijn een onoverhoorbaar teken voor verteringsproblemen, de zogenaamde "Driemaandskolieken"
Bij een Voeding uit melk kan tijdens de maag -darmpassage schuim ontstaan. De ingesloten lucht kan niet ontsnappen en dit veroorzaakt pijnlijke buikkrampen .
Sab simplex helpt snel en betrouwbaar. De werkzame stof van Sab simplex lost de schuim op, en zo kan het darmgas ontsnappen.
Sab simplex heeft geen invloed op de gewone werking van de maag en darm. Het wordt niet in het lichaam opgenomen. Storende bijwerkingen zijn daarom niet bekend.
Zo gaat het makkelijker
Sab simplex vinden baby’s lekker, want het smaakt naar framboos.
Sab simplex is makkelijk in te nemen. Een lepeltje met 15 druppels voor de borstvoeding of gewoon 15 druppels in het flesje.
Sab simplex is sinds 35 jaar een betrouwbaar product.

Helpt snel

Hooggedoseerd

Goedkoop

In 30 of 120 ml
Sab simplex maakt het makkelijk voor ouders en kind.

hoi hoi

ik heb ook gehoord dat de vliegtuighouding ook kan helpen tegen krampjes..

je legt dan je kindje op je onderarm met haar/zijn hoofdje naast je elleboog en haar buikje op je onderarm en dan  haar  beentjes en armpjes langs je arm heen..

en dan kan ze heerlijk liggen...

ik hoop dat jullie het snappen,,, een beetje moeilijk uit te leggen..

liefs tobi  

Hoi,

Een aanvulling op de tips.... Een beetje baby-olie in je handpalmen warmwrijven, en het buikje van je kleintje masseren... Zachtjes ronde bewegingen maken in de richting van de klok met je hand... Dat ontspant de darmen.   Naast krampjes, kan er ook spanning in het maagje zijn.. Ik merk bij Yanniek dat hij ook huilt omdat er veel lucht in z'n   maagje zit.. Dan houd ik hem rechtop, tijdens het voeden ( pauze inlassen tijdens de voeding) en hoor ik een superboertje... Daarna gaat het weer beter.Krampjes zijn helaas niet altijd te vermijden, maar na drie maanden worden de krampjes duidelijk minder.

Groetjes,
Tamara

Terug
Bovenaan