Krampjes

Hey meiden,

Milan is nu 2 weken oud en hij doet het prima. Gister is het CB langs geweest en hij is alweer 500 gram aangekomen ten opzichte van zijn geboortegewicht.

Milan heeft alleen vreselijk last van darmkrampjes. Overdag gaat het redelijk goed, maar s'nachts is het een drama. Hij begint na de laatste voeding te huilen (lees krijsen) en dit houdt hij tot 4 uur vol. We hebben inmiddels al zoveel geprobeerd, dat we al zenuwachtig de laatste voeding geven. Milan ligt officieel ook nog steeds bij ons op de kamer in zijn reiswieg. Maar meestal valt hij toch bij mij in slaap. Zodra we hem dan terug leggen is het ook meteen weer mis. Dus als jullie tips hebben... welkom.

Daarnaast is hij erg onrustig met zijn armen. Als hij dan net rustig ligt, slaat hij zijn speen uit en zijn we weer terug bij af. Heb het CB gevraagd naar bakeren, maar die zeggen dat we het nog een paar weken aan moeten kijken. Vind het zo zielig voor hem. Alleen op zijn buikslapen lijkt te helpen. Dus afgelopen nacht hebben we hem op zijn buik in slaap laten vallen... resultaat.. hij heeft van 2 uur tot 9 uur als een roosje geslapen. Hoe denk jullie over buikslapen, hebben jullie hier ervaringen mee. Ik weet dat het de meest gevaarlijke houding is, maar nachtrust is volgens mij ook heel belangrijk (ook voor de ouders).
We hebben nu een aerosleeper gekocht, waarvan beweert wrodt dat het veilig slapen is. Ben heel benieuwd, want dit betekent dat hij vannacht voor het eerst op zijn eigen kamertje, in zijn eigen bedje gaat slapen.

Ik hoor graag of jullie tips/ervaringen hebben...

Liefs, Maaike

Hey,

Herkenbaar, de darmkrampjes! Bij Jason is het maandag begonnen. Steenharde keutels en gillen als hij moet poepen! Zo zielig! Ik ben nu bezig om hem extra water te laten drinken, met als resultaat dat hij nu weer een redelijk normale luier had. Zorg er wel voor dat als je flesvoeding geeft ( ik weet niet of je dat doet) de kleine wel de hele fles leegdrinkt. Als dat lukt natuurlijk, heel veel succes!!

Liefs

Hey!!!

Wij geven inderdaad vanaf het begin al flesvoeding. Zijn luier zit bijna iedere keer helemaal vol, dus aan het poepen zelf ligt het niet.

Het is meer dat een uur na zijn fles hij begint te krijsen van de krampjes.
We gebruiken voor iedere voeding infacol, wat heel goed schijnt te helpen.. maar dat resultaat heb ik nog niet gezien helaas.

Gelukkig hoor ikd at veel kinderen hier last van hebben, maar het machteloze gevoel is niet leuk.

We houden vol :D

Wat ontzettend naar, zeg. Ik heb geen ervaring met deze ellende, gelukkig. Maar mijn kinderen hebben alledrie BV gehad. En dat levert alleen maar dunne mosterd op in de luiers.

Als buikslapen de enige methode is om te laten slapen, dan zul je wel moeten denk ik. Maar een beetje eng idee blijft het.

Heel veel sterkte.

Hi,

Onze zoon heeft ook last van krampjes gehad. Wij warmden dan een hydrofiel luier in de magnetron op en bonden die om zijn buikje (let wel op dat de luier niet heet is en dat je natuurlijk niet te strak bindt). Later hebben we homeopatische druppels van VSM gebruikt (moet je even op de site van VSM kijken hoe ze heten, tis alweer drie jaar geleden).

Sommige kinderen willen alleen maar op hun buik slapen. Ondanks de aerosleep vonden wij dat altijd een eng idee en waren we blij dat probleem niet te hebben. Maar ik weet van onze buren dat hun kindje ook al vrij snel op de buik sliep.

Sterkte!

Gr. Tamara
(februari forum).

Hi,

Onze zoon heeft ook last van krampjes gehad. Wij warmden dan een hydrofiel luier in de magnetron op en bonden die om zijn buikje (let wel op dat de luier niet heet is en dat je natuurlijk niet te strak bindt). Later hebben we homeopatische druppels van VSM gebruikt (moet je even op de site van VSM kijken hoe ze heten, tis alweer drie jaar geleden).

Sommige kinderen willen alleen maar op hun buik slapen. Ondanks de aerosleep vonden wij dat altijd een eng idee en waren we blij dat probleem niet te hebben. Maar ik weet van onze buren dat hun kindje ook al vrij snel op de buik sliep.

Sterkte!

Gr. Tamara
(februari forum).

Onze Thijs heeft ook last van krampjes, maar niet zo erg als jij omschrijft. wat naar voor hem.
Thijs poept 1x per 24 uur ongeveer.
Wij hebben ook een aerosleep. Let er dan wel op dat je ook hoeslakentjes van aerosleep gebruikt, anders werkt de aerosleep nog niet.
Thijs is geen buikslaper, dus dat probleem kennen we niet, maar het idee blijft idd eng, ondanks de aerosleep.

Succes.
Liefs, Petra

Terug
Bovenaan