Krampjes

Hallo dames!
Hier een berichtje van de mama van Quintus! Met Quintus gaat het super. Het enige waar hij wel regelmatig last van heeft zijn krampjes. Ik geef hem volledige borstvoeding en hij drinkt als een dolle. Hij zat binnen een paar dagen boven zijn geboortegewicht. Het enige is dat hij steeds na de voeding last heeft van krampjes. Hij is dan een half uur echt ontroostbaar en heeft zichtbaar pijn. Ik heb cinebaby van VSM geprobeerd, maar dat hielp niks. Heb nu Infacol gehaald, maar dat zet ook niet echt zoden aan de dijk.

Iemand andere tips om mijn mannetje van de pijn af te krijgen?

Hoi,

Erg hé! Jasmijn kan er ook zo´n last van hebben.

Je kan z´n buikje masseren (tegen de klok in) en met z'n beentjes de fietsbeweging maken. Dat helpt.
Wat bij mijn twee meiden heel goed werkte was in de draagdoek, heeft iets te maken met de houding waarin ze zitten en het lichaamscontact met mama of papa.
Het is niet ideaal, maar ik vond het een stuk prettiger dan óf een huilende baby, óf lopen sussen!

Ik gebruik vanaf Rodin zijn geboorte, standaard inflacol voor iedere voeding. Rodin heeft eigelijk nooit krampjes, alleen als ik per ongeluk 1 of 2 x een dosis op een dag vergeet. Ik zou dus proberen nog even vol te houden met de inflacol, bij ons is het echt een wondermiddel!

hi, bij mij helpt de infacol ook goed. Ik let ook op mijn eigen voeding. Misschien eet jij iets waar je kleine op reageert? De standaard dingen als kool en uien zul je vast uit je dieet weghouden, maar het kan ook zijn dat Quintus reageert op iets anders. Mijn nichtje kon er prima tegen als haar mamma uien at, maar at ze friet, ging het helemaal mis en had ze veel krampen..
Ik zou nog ff doorgaan met de infacol, maar ook kijken naar je eigen voeding. Succes iig!

hi, bij mij helpt de infacol ook goed. Ik let ook op mijn eigen voeding. Misschien eet jij iets waar je kleine op reageert? De standaard dingen als kool en uien zul je vast uit je dieet weghouden, maar het kan ook zijn dat Quintus reageert op iets anders. Mijn nichtje kon er prima tegen als haar mamma uien at, maar at ze friet, ging het helemaal mis en had ze veel krampen..
Ik zou nog ff doorgaan met de infacol, maar ook kijken naar je eigen voeding. Succes iig!

Ik ga morgen ook Infacol halen op aanraden vd arts vh CB. Ik had het nog het paasweekend aangekeken omdat het beter leek te gaan.
Onze Sami heeft om de dag een poepluier en dat met de fles. maar blijkbaar is het niet erg volgens het CB.
Wel doet hij uuuuren over zn poep en is dan wakker en heeft pijn.
mbt die massage: ik heb juist op de cursus geleerd dat je met de klok mee moet masseren, voor jou van links naar rechts en dan naar onder. want zo lopen de darmen naar beneden en dan masseer je de poep naar buiten haha
xMarij

Hoi,

Ik gebruik ook Infacol en het werkt erg goed.
Dane had na de fles zoveel krampjes dat we dat op aandraden van de kraamhulp gehaald hebben.
Na een paar dagen begint het te werken, je moet het inderdaad niet een keertje vergeten te geven want dan hebben ze meteen weer last zo zielig..

Maar echt een aanrader!!

groetjes Zonnetje

Terug
Bovenaan