Krappe 5 cm ontsluiting geen weeen

Hoi allemaal!<br />Inmiddels ben ik bijna 36 weken zwanger van een tweeling (2 eiig). Helaas een dreigende vroeggeboorte bij 31 weken dus vanaf toen bedrust gekregen. nu rommelt het sinds een week heel erg en heb ik al een krappe 5 cm ontsluiting.. het zet alleen niet door. Mijn vliezen zijn nog intakt. Ik heb dit nog nooit gehoord dat je zonder weeen gewoon dagen nog kunt rondlopen met zoveel centimeters? ik heb zelf wel heel lang met 3 rondgelopen. heeft iemand hier ervaring mee? en wanneer ben je uiteindelijk bevallen?<br />

Heb met mijn 1e in ziekenhuis gelegen en toen lag er een vrouw naast mij die 3 weken lang met ontsluiting heeft gelopen. Zolang je vliezen niet breken maken ze zich niet zo druk denk ik. Geloof wel dat ze toen als ze veel harde buiken kreeg wel ff uurtje aan ctg moest mocht het dan wel doorzetten. Maar zij was toen 32 weken zwanger. Ik ben eerder bevallen dus weet niet hoe afgelopen is.

ik heb zelf inderdaad vanaf 31 weken 3 cm ontsluiting ik weet dat je daar heel lang mee kan rondlopen maar 5.. ik vind dat echt best veel meestal doen de weeen die je hiervoor moet hebben ook al goed zeer

Vorig wilde ze mij inleiden vanwege een grote baby. Tijdens het inleiden zagen ze dat ik al 4 cm had ik was toen 38 weken zwanger. Ik had geen weeen of pijn, ik lag toen 1 dag in het zkh omdat ik medicijnen kreeg voor de weeen. Die kreeg ik pas in de nacht om 02:00 na 2 uur had ik 10 cm ontsluiting zonder pijn om 04:03 had ik onverwachts persweeen.

Waarschijnlijk als je nu al 5 cm hebt en na 38+ weken je nog geen vruchtwater verloren hebt of als je geen weeen hebt of niet doorzetten kan je mischien overleggen of je ook zo geholpen wilt worden.

Bij mijn oudste (vroeggeboorte 35 weken) had ik zonder dat ik het herkende 4 cm ontsluiting van wat krampjes die ik al veel langer regelmatig had. Die dag had ik wel veel van die krampjes, maar al die tijd was het een cm of twee waar ik wel weken mee rond had kunnen lopen zeiden ze. Na de mededeling van 4 cm viel alles stil. Heb de hele middag en avond thuis zitten wachten, want in het ziekenhuis zeiden ze dat ik wel even naar huis mocht, maar dat ik vast binnen 2 uur weer terug was. Ik was daar voor andere complicaties trouwens. Maar niks. Heerlijk geslapen thuis (not natuurlijk). En volgende ochtend nog niks. Pas in de middag braken mn vliezen en kreeg ik direct een weeenstorm.   

echt bizar! met 31 weken had ik er 3, 1,5e week geleden 4 en nu ineens 5 en nog niks! hoedan hahaha! mischien iets met alle remmingen te maken die ik heb gehad.. geen idee of dag kan maar heg voelt ook steeds of mijn lichaam wilt beginnen en het dan niet lukt. vaak verdwijnt de pijn ook maar voor enkele uren en dan begint het weer van voor af aan. Nouja.. voor de tweeling beter alleen kost dit voor mij veel energie

Terug
Bovenaan