Kreeg weer eens een mailtje......

A

Anoniem

Guest
Van baby-info ofzo....
Staat erin dat Stef nu zijn eerste woordjes gaat leren.....
Maar hij kwekt al een hele tijd met verstaanbare woorden......?
En als ik jullie topic laatst las....Jullie pukkies ook al toch?

Vreemd hoor!
Liefs Annet

Nee hoor! Lukas is nu viertien maanden en papa en mama komt er verstaanbaar uit maar of hij ons daar ook mee bedoelt?

en als hij wijst zegt hij vaak 'Die' maar of dat toeval is of hij echt wat bedoelt? Ik weet het niet.

annemieke

Nou hier komen we niet verder dan "kwak kwak" tegen het eendje, "waf waf" voor het hondje heel vaak "die" tegen vanalles en nog wat, ze weet wie papa en mama zijn maar ons zo noemen zit er nog niet in. Alleen als ze boos is dan "mamamamamama!!!".
Komt vanzelf wel goed, ik vind het ook heerlijk om de hele dag haar verhalen aan te horen die totaal onverstaanbaar zijn en zooo leuk.

groetjes Daniëlle.

oh ja, niet te vergeten "pardon" na een boertje zegt ze ook nog steeds...smelt...

het zijn maar een paar woordjes
mama, papa, die, ja, kat, opa (maar nog maar 1 x gehoord)

dusss... lastig te zeggen!

Groetjes Jenneke mv Ivar

Maarrrrrr meiden.........dan zeggen ze toch al van alles???
Stef zegt nu:
Papa
Desi (hond van mijn ouders)
Poes
Pluis (naam van onze poes)
Thuis (als we thuiskomen)
Sak (schaam me dood ervoor, maar betekent zachtjes)
Atoe (betkent hatsjoe)

Dus is niet veel, maar we zitten allang niet meer op het eerste woordje te wachten....
Liefs Annet

Wat grappig, Thom zegt ook Atoe (Hatsjoe)! Verder zegt hij mama, de naam van mijn man, dag, ate (aapje) en af en toe zegt hij nog wat woorden, waarvan ik zeker weet of het echt de bedoeling was of per ongeluk ergens op lijkt, haha. Toch is het meeste nog overstaanbaar gebrabbel en hij zegt ook niets op comando, het komt allemaal spontaan opzetten. Zo is het ook met zwaaien, meestal doet hij dat pas als we al lang buiten staan of zo.
Groetjes mv Thom

Yoëll klept de oren van je hoofd, maar ook niet alle woorden zijn verstaanbaar.
Mama en papa zegt hij en ook bewust tegen ons. Hij heeft nu weer een fase dat hij mama zegt bij iedere stap die ik doe... pfff (maar wel lief)
pakkem tegen de bal
ok ok zegt hij als je vraagt wat doet de kip
boeee zegt hij als je vraagt wat doet de koe
hiiii zegt hij als je vraagt wat doet het paard
bam bim als hij de klok bij mn ouders hoort slaan of als je hem vraagt
akke (tja tis niets eigenlijk) zegt hij als hij een lamp ziet, zelfs een lantaarn in de straat..
bah
oh oh als iets valt
etuh als we gaan eten of hij iets te eten ziet
haaaii als hij met een telefoon speelt (ook met de afstandsbediening aan zn oor hihi)
tete als de telefoon gaat

Heerlijk he van die kleine kletskousjes.

Zo krijg je ook via de post dingen van friso of de blueband. Zo kreeg ik van de week een brief en een receptenboekje met daarin recepten, omdat je kind nu met de pot mee gaat eten. Maar dat doet Yoëll ook al vanaf een maand of 6 a 7

Pauline

Kay spreekt ook al het nodige en er lijkt elke week wel weer iets bij te komen, hij lijkt wel in een stroomversnelling te zitten! helemaal geweldig!

Als ik vraag wat de koe doet zegt hij; Boeeeee
"                                       "            Aap             "                   ; Oeoeoeoe
"                                        "           Schaap       "               ; Behhehehehe
"                                       "           Tijger           "                  ; Grrr

Als ik hieperdepiep zeg doet hij zijn armen omhoog en zegt hij: Hoewaaaaaa!
Als ik poes zeg wijs hij naar de poes.
Hij zegt verder; mama, papa, Kay,  nee (schud nee), ja (knikt ja), die, bah, tsss, oma, en dah (daar).          

Hij lijkt soms ook al het een en ander   te begrijpen. Als ik vraag of hij drinken wil zegt hij bv Nee. Op het moment dat ik het hem dan toch aan bied knikt hij nee en duwt het weg en zegt weer Nee.  Het  tegenovergestelde gebeurd bij het antwoord  JA, hij  pakt het drinken aan en drinkt..    Ook duwt hij gecontroleerd de juiste figuurtjes door de vormenstoof of doet hij het dopje op zijn tuitbeker..
 Sta dan met open mond te kijken..

Ook staat hij sinds kort los en maakt zijn eerste kleine stapje. Als hij dan op zijn billen valt kijkt hij heel trots en geeft zichzelf een applaus haha, zo schattig!

Ik vind het helemaal super en  verbaas me telkens weer over het feit dat hij het allemaal zo snel oppikt.. Hij wordt een grote jongen..

Esmé mv kay

Terug
Bovenaan