krentebaard

Hallo,

Ik hoorde net van een collega, dat er op mijn werk een jongen krentebaard heeft. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand ook of dit gevaar kan opleveren voor de zwangerschap. Ik ben nu 11 weken.
groetjes Yvonne
 
Hoi Yvonne,

Volgens mij is het niet gevaarlijk voor zwangerschap. Wel kan het besmettelijk zijn als je het aanraakt, bv. de wcbril goed schoonmaken met alcohol als het op de billen zit waar het ook vaak zit. Of het geen kwaad kan voor zwangere vrouwen durf ik niet 100% zeker te zeggen. Bel morgen gerust de ggd die hebben hier zeker andwoord op.

Succes
Liefs, Ank
 
hey hoi!

Ik kan je heel toevallig een antwoord geven omdat ik net van men krentenbaard af ben.
ben wel besmet helaas.
maar het kan geen kwaad volgens mijn vk,heb gewoon een zalfje gehad en t is nu weg.
groetjes car
 
hoihoi
ik had ff op google gekeken voor je

dit is wat er staat als je krentenbaard en zwangerschap intypt

Blootstelling aan krentenbaard tijdens de zwangerschap kan voorzover bekend geen kwaad. Bovendien is het bij de meeste van dit soort ziekten zo, dat het alleen besmettelijk is vóórdat blaasjes/bultjes te zien zijn en in het begin van het blaasjes/bultjesstadium.
Dus je hoeft je helemaal geen zorgen te maken. Fijne zwangerschap verder, groetjes
 
Terug
Bovenaan