Krentebaard.....

Whaaaa...denk je alles te hebben gehad...krijgt mijn meisje ineens krentebaard!!! Zo zielig. Ik dacht dat ze haar duimpje kapot had gezogen, maar toen ze plekjes in haar gezicht kreeg, ben ik toch maar even naar de HA geweest, aangezien mijn oudste ook krentebaard heeft gehad... En ja hoor bleek het idd krentebaard te zijn. Ze ziet er echt niet uit...gelukkig lijkt ze er weinig last van te hebben. Alleen haar duimpje...daar wil ze nu niet op zuigen en die fop "ploept" ze er direct weer uit!

Ben nu dus steeds aan het smeren, en het moest maandag over zijn, anders moet ze waarschijnlijk ook nog aan de AB...laten we hopen van niet...

Groetjes!

hoi, misschien rare vraag maar ben een leek hierin dus wat is krentebaard en wat bedoel je met AB?? kunnen ze dit op elke leeftijd krijgen en waar komt het door??

@ nonnie: Krentebaard is een bacterie die in de neus ontstaat. Kinderen krijgen het gemakkelijker dan volwassenen, maar die kunnen het ook krijgen. Het zorg ervoor dat er blaren ontstaan op de huid, die dan opengaan en dan komen er gele schilverige korsten op.... Je moet het behandelen met een antibioticazalf, als dat niet helpt, moet je een AntiBioticakuur (AB) geven. Bij die kleintjes is dat meestal vloeibaar.
Het is heeeeeeel erg besemettelijk. Mijn tweede dochter kwam ermee thuis van school! Nu heeft alleen de derde dochter het nog niet gehad....

Groetjes

@Nonnie, effe googlen op afbeeldingen, en gruwelen maar.....
Mijn zoon heeft het ook gehad onder zijn oksel en zag er niet uit. Het is inderdaad heel besmettelijk dus je moet het ook op het KDV melden.
Het is volgens mij wel heel gevaarlijk voor pasgeboren babies aangezien het verwant is aan herpes. Want mijn zoon kreeg toen hij krentenbaard had, een zusje bij zijn vader. Hij mocht pas bij haar toen het over was.

Heb het nog wel effe nagezocht en krentenbaard kan dus wel gevaarlijk zijn voor pasgeboren babies. Voor een baby van 3 maanden zal het dus wel meevallen, al grijpen ze wel vaker in met ab oid.

Hmmmm...ben er nog niet echt enthousiast over...morgen toch maar even naar de huisarts! Ze is al wel een stuk vrolijker, dus zal het voor haar nu minder pijnoijk zijn, gleukkig!

Terug
Bovenaan