Krenten/Rozijnebol

Hi
Mag een kindje van 7 maanden al een krentenbolletje of rozijnebolletje eten???
Mijn mannetje heeft nog geen tandjes maar begint sinds vorige brood te eten....nou ja eten het is meer een kliederpartij hihi.

En mag het ook al thee drinken (zonder suiker uiteraard)!!!

gr
FF
 
slappe, lauwe thee mag hij al hebben hoor. Kies bij voorkeur voor rooibos thee, daar zit geen cafeine in. Een krentenbol of rozijnenbol mag volgens mij ook wel hoor. Het zijn gedroogde druiven, en druiven mogen ze sowieso..... Kijk wel even of hij het goed weg kan krijgen, want het kan natuurlijk best taai zijn, zo'n krent, als je nog geen kiezen hebt......
 
Hier ook een theeleut, er zijn meer soorten theïnevrij dan rooibos hoor;
Alle Pickwick Welness varianten
sterremunt
groene thee
De meeste kruidenthee soorten
Hier vallen ook de rooibosvariaties met mango en citrus erg in de smaak!
Lekker varieren!

Groetjes Sas
 
Oja even een bereidingstip; ik kook water en schenk een beetje in een beker (of fles net wat je wilt)hang er een zakje in en vul bij met koud water, zo heb je er iig smaak aan en gelijk op de juiste temp. Thee trekt niet makkelijk in lauw water.....
 
Het lijkt mij lastig om te eten een krentenbol. Kijk uit dat er geen krenten of rozijnen in zijn keel schieten.
 
Sas mv Kyan,

In groene thee zit wel theeine! Pas daar dus goed mee op! Groene thee is zeg maar, onrijpe zwarte thee en er word vaker ten onrechte gedacht dat het theeine vrij is.

Groetjes Babs
 
Hoi,

groene thee is idd niet de beste keus, klinkt wel goed groen, maar je kunt beter iets nemen zonder theeine, zoals rooibos!
Volgens mij mag dat gewoon, ik zou wel voor krentenbrood kiezen, van een krentenbol nemen ze vaak toch een te grote hap en als ze dan niet goed kauwen, hier heb ik vaak krentenbrood vinden ze lekker, met een dun laagje boter!!

Gr MJ
 
Terug
Bovenaan