Krentenbaard (Kinderzeer)

Hallo, mijn zoontje van bijna 5 heeft heel veel last van krentenbaard (ookwel kinderzeer), dit is zeer besmettelijk. Vorige week had hij het op zijn kont en het was zo erg dat het tot op zijn vlees toe open lag. Van de huisarts krijgen we altijd antibioticazalf, dit helpt wel redelijk, maar nu moest hij ook een antibioticakuur volgen. Er is volgens de artsen niet veel aan te doen, hij moet er overheen groeien. Wie heeft hier ook ervaring mee, en heeft misschien nog tips voor mij. Alvast bedankt. Patricia
 
Hallo Bongo,

Vorig jaar heeft mijn dochtertje van 4 jaar ook krentenbaard gehad ook mijn zoon van 8 jaar.
Mijn dochter heeft lang geduurd en erger dan van mijn zoon.
De allerbelangrijkste is dat ALLES goed schoongemaakt is! ook niet vergeten trapleuning, autozitje, speelgoed, handvat van kasten en deuren  etc. dus ALLES!!!
Niemand mag aanraken i.v.m. besmettinggevaar! steeds eigen handdoek gebruiken ook vaker schone handdoek geven. vaker handen wassen als je met haar gaat spelen!
Het kost wel energie maar moeite waard!
Dat helpt bij mij heel goed en geneest gelukkig sneller!
Het klopt wat de dokter zei... dat moet zelf over gaan.
Als moeder is niet leuk om aanzien dat kind zo last van heeft. Dat heb ik ook meegemaakt...je bent niet de enige!
Ik wens je heel veel sterkte en succes met je kind en ALLES schoon houden!

Groetjes, Ratje72
 
Hallo Ratje,

Bedankt voor je tips. Ik heb net alles schoongemaakt, want hij heeft nu weer krentenbaard op zijn bovenlip. Voor mezelf vind ik het nog niet eens zo erg, maar hij mag niet naar school en dat vind ik verschrikkelijk. Gisteren hoorde ik van iemand dat het ook een reactie op een allergie kan zijn, en dat het zich hierdoor uit. Ik ga dat toch maar eens aan de dokter vragen.
Bedankt, Bongo
 
Hallo Bongo!

Graag gedaan!
Shit, niet weer een nieuwe plek van krentenbaard!!!!
Hopelijk dat niet ernstig is zoals allergieën...Heel verstandig om verder onderzoeken voor de zekerheid. Het is al erg genoeg voor de kind.
Ja, klopt als er één krentenbaard ontdekt is en dat kind NIET mag naar school gaan.
Heel naar voor kind maar wel begrijpelijk van school i.v.m. besmettinggevaar!
Stom toeval vorig jaar dat mijn dochter en mijn zoon ook krentenbaard gehad en het was ook epidemie op school dat er meerdere kinderen krentenbaard heeft gehad!
Na 2 á 3 weken is eindelijk weer normaal dat de kinderen weer mogen naar school.
Pokke klusjes om ALLES schoon te houden heh? maar de andere kant is wel lekker dat huis weer schoon en fris is! wees blij
Heel veel sterkte en hopelijk weer snel de oude!

Dikke kus en knuff van Ratje72
 
mijn dochter heeft er heel vaak last van, hoeft maar in de lucht te zitten en ze heeft het alweer.
afgelopen jaar wel 5x geloof ik. en ik maak alles altijd heel goed schoon daar ligt het niet. een kind met krentenbaard in de buurt en hupsa zij heeft het ook. volgens de arts ligt het aan haar eczeemhuidje de bacterie heeft hierdoor vrijspel. niks aan te doen. standaard een kerentenbaardzalfje in huis is de enige remedie. ik plak het altijd wel af met een pleister/gaasje anders besmet ze zichzelf en anderen.
 
Terug
Bovenaan