krentenbaard?

hallo!

ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende.
Mijn dochtertje heeft een oorontsteking, en de dokter zei dat ik moest uitkijken dat het geen kinderzeer werd (blijkt dus krentenbaard te zijn). Nu had zij op dit moment wel al wat rode vlekjes op haar gezicht, waar ik de dokter op op gewezen heb.
Toen ik er eenmaal achter kwam dat kinderzeer dus krentenbaard was, zei mijn collega dat dat gevaarlijk was als je zwanger bent. Nu ben ik dus 17 weken zwanger.
Ik weet niet zeker of zij nu krentenbaard heeft, de meeste vlekjes/pukkeltjes zijn na 2 dagen alweer weg, en alleen haar oortje zit nog vol rode vlekjes.
Weet iemand misschien een site waarop foto's staan , ika zag er alleen 1 met een hele ernstige versie. En weet iemand of dit besmettelijk is voor mijn ongeboren kindje?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, anders kan ik misschien nog even langs het ziekenhuis morgen.

Groetjes Peppie

Mijn dochter heeft de afgelopen weken krentenbaard gehad. Het was bij haar heel hardnekkig en ze heeft eerst een zalfje gehad en  daarna een antibioticakuur. Toen was het nog steeds niet helemaal weg en kwam het zelfs weer terug. Opnieuw een antibioticakuur (10 dagen lang) en een ander zalfje. Deze smeren we nu nog steeds.

Ik heb 2 verschillende huisartsen gezien en die zeiden allebei dat het niet gevaarlijk is voor het ongeboren kindje.
Over het algemeen is het zo dat je krentenbaard krijgt tussen de 2 en 12 jaar en daarna heb je voldoende afweerstoffen opgebouwd om deze bacterie te bestrijden. Ik heb ook geen enkele voorzorgsmaatregel voor mezelf moeten nemen. Wel regelmatig handen wassen (jij en je kind) om besmetting bij je kind tegen te gaan. Daarnaast kleding en beddegoed heel heet wassen om de bacterie te doden. Anders kan je kind zichzelf weer besmetten.

Het is een hele besmettelijke ziekte bij kleine kinderen, dus vermijdt contact met andere kinderen en baby's en mensen met een verminderde weerstand. Je moet dus echt niet zomaar aan de ontstoken plekjes komen, want dan kan je iemand anders besmetten.  Onze dochter mocht dus ook niet naar de peuterspeelzaal.

Twijfel je nog steeds, bel dan voor de zekerheid de assistente van de huisartsenpost. Zij geven je graag een goed en duidelijk antwoord. Je collega is vast in de war met waterpokken (als je die zelf als kind niet gehad hebt) of de 5e of 6e ziekte.

Groeten, mam van Laura (33w4d)

Dank je  voor je snelle reactie!
Ben in ieder geval heel blij te horen dat het niet gevaarlijk is voor het ongeboren kindje.
Zal alles heet wassen voor de zekerheid. Weet niet zeker of het blaasjes zijn, het lijken meer ontstoken stukjes/vlekjes. Ze heeft er voor de rest geenlast van, dus morgen maar weer even kijken hoe het eruit ziet.
ik had het trouwens wel gemeld op de creche vandaag, en die zeiden er ook niks van, terwijl die altijd heel scherp alles in de gaten houden que besmettelijke 'ziektes'.
Fijne avond!!

groetjes Peppie

Hier nog een  site die onze beide verhalen onderstreept: krentenbaard en zwangerschap invullen bij google en dat geeft ie een site van "regenboogwoerden" die een samenwerking geeft met de ggd.

Groeten, mam van Laura (33w4d)

Terug
Bovenaan