kreunen s nachts

Hai,

Ons zoontje Nick is nu 8,5 week oud, hij is 60 cm en weegt ca 5900 gr. Het is nu al ongeveer 1,5 week zo dat hij 's nachts om half 5 wakker wordt en dan erg kreunt, het klinkt alsof hij last heeft van zijn darmpjes. Als we zijn speentje geven is hij wel tevreden, maarja die valt er steeds uit. Ik heb vanacht venkelthee gegeven, en toen sliep hij weer 2 uurtjes, maar hij dronk niet de hele fles leeg, moest gewoon kokhalzen, volgens mij vindt hij venkelthee niet lekker. Mag er ook venkelthee door de voeding? Dus dat we dan bijvoorbeeld 60cc voeding doen en 50 cc venkelthee? Herkent iemand het dat ze 's nachts wakker zijn maar nog geen voeding hoeven/willen? Wel heel apart dat het elke keer rond dezelfde tijd is. Wel vervelend (voor hem en voor ons) want wij slapen vanaf die tijd niet meer, gaan er steeds heen om de speen erin te doen. Ik kan wel aan hem merken dat hij wel wil slapen, maar het lukt gewoon niet door die kramp. Het is geen kramp waarbij hij echt schreeuwt, dat heeft Nick gelukkig bijna nooit, maar hij kreunt gewoon erg. Meestal is het na de fles van 7 uur weer over, dan is hij weer erg vrolijk. Ik hoop dat jullie een goede tip hebben. Groetjes Truus
 
hoi truus,

onze nick heeft ook altijd last gehad van kramp, is nu 5 maanden en heeft een koemelkallergie, dus tegen zijn krampen heeft hij dieet voeding maar ik heb wel eens gehoord dat als je je voeding klaarmaakt van rooibosthee dat de krampjes minder worden en ze mogen niet te veel venkelthee hebben, in iedergeval niet een flesje, vaak is het een drietal theelepels een half uur voor de voeding...en heb je cinababy wel eens geprobeerd, bij onze nick werkte dat gelukkig altijd meteen, hij kwam ook wel eens snachts maar met de druppels sliep ie gelukkig snel weer door...

groetjes van de mama van nick
 
Ik vraag me af of je zo'n jonge baby wel zo'n grote hoeveelheid venkelthee moet geven?
Over je vraag: zou het geen brandend maagzuur kunnen zijn? Bij jonge babies sluit het maagklepje nog niet goed af, zodat ze snel last hebben van brandend maagzuur. Smakt hij veel? Of steekt hij zijn tong veel uit en kijkt hij daarbij een beetje moeilijk? En spuugt hij regelmatig? Dan helpt het misschien om hem na een voeding een tijdje rechtop te houden. Als het brandend maagzuur is, zal hij er waarschijnlijk niet zo lang meer last van hebben, want daar groeien ze vrij snel overheen.
Groetjes, Carien.
 
Hoi Truus,

Mijn zoontje had ook veel last van darmkrampjes en ik heb venkeldruppels voor hem gekocht van DARO dat werkt hartstikke goed door elke fles een paar druppels.
groetjes van monique.
 
Hoi Truus,

ons zoontje maakte in het begin ook ontzettend veel geluid. Kreunen, kraaien, grommen etc.
Dit deed hij gewoon in zijn slaap. Als ze echt krampjes hebben, dan merk je dat volgens mij snel genoeg. Dan huilen ze echt hard! En volgens mij is teveel ook niet goed. Af en toe een beetje venkelthee of je gebruikt Cinababy. Hielp en helpt nog steeds bij ons zoontje.
Succes!
 
Terug
Bovenaan