Kreunen van kindje - reflux?

Beste oktober mama's,

Saar doet het eigenlijk best goed, maar ze kreunt enorm in haar slaap. Echt zo hard dat ik er niet van kan slapen. Als ze rechtop gehouden wordt en bij mama op de borst in slaap valt heeft ze er geen last van. Wakker in haar bed leggen is not an option omdat ze dan gaat huilen. Ze ruikt ook zuur uit haar mondje en slikt en steekt haar tongetje uit na de voeding. Klinkt als (verborgen) reflux toch? Maar dokter zegt van niet.

Wat to do? En kreunen jullie kindjes ook zo? En; leggen jullie je kindjes wakker in bedje? Bij ons is het dan standaard 'bal' en gaat ze huilen...

Hoor graag wat jullie ervaringen zijn.

Liefs Suus

Welke dokter heb je gesproken? Als het de huisarts was overleg dan eerst eens met het cb.
Anders weer terug en blijven aankaarten.

Het klinkt op zich wel als verborgen reflux.
Je kunt zelf wel beginnen met het bed scheef te zetten, de voeding in te dikken en haar rechterop te houden en half uur na de voeding.
We hebben het hier ook. Hij kan alleen 's nachts en 's avonds wakker in zijn bed gelegd worden en overdag moet ik hem de hele dag vasthouden, soms wel mogelijk om hem in de box te leggen. (maar nou zijn wij wel weer een verhaal apart)

Ik ben ook naar de HA gegaan vorige week met det vermoeden van verborgen reflux. Smakken en ik zag gewoon dat hij het moeilijk had. Ik heb Nexium gekregen voor het geval Daan verborgen reflux heeft. Is namelijk niet goed te onderzoeken door HA. Heb het idee dat het helpt!!
Wat ik ook vind schelen is dat Daan nu op zijn zij slaapt.. Misschien kun je dat eens proberen. Ik heb zijn hele bed ingepakt met rolletjes, zodat hij niet opo zijn buik kan komen..

En... oordopjes in 's nachts!! Ik werd ook altijd wakker van Daan zijn gekreun, maar ook dat lijkt een stuk minder! En met oordopjes in hoor je echt huilen wel hoor!

Dank je wel voor de tips. Bedje staat inderdaad al schuin en Saartje ligt op haar zij. Osteopaat zei zojuist dat hij niet denkt dat het reflux is... Maar goed we tobben nog maar even aan. Hopelijk helpt de behandeling van de osteopaat dat Saar wat rustiger wordt. Wie weet... als het niet beter wordt gaan we gewoon terug! Liefs!

Terug
Bovenaan