Kreunen

Hallo moeders ik zit met een probleem waar ik maar geen oplossing voor vindt dus hoop ik dat er moeders zijn die tips hebben of hetzelfde mee hebben gemaakt. Mijn zoontje van bijna 7 maanden, eet prima maar slapen is een probleem. En dan niet omdat hij wakker wordt of huilt maar omdat hij kreunt! Meestal begint het kreunen rond een uur of vier en als ik dan op z'n kamertje kom ligt hij nog met z'n oogjes dicht, dus hij wil volgens mij wel slapen. Heb vanalles gedacht en geprobeert, later de avondfles, wat water laten drinken, een druppeltje cinababy op zijn speen, een extra dekentje wie weet heeft hij het koud. Niets helpt, nu denkt mijn moeder dat het misschien met de tandjes te maken heeft, hij heeft er inmiddels 2 onder. Kortom wordt er wat radeloos van want mijn man en ik worden beide wakker. Wie weet misschien hoe dit komt of herkent dit? Alle reacties zijn superwelkom!!
 
Hoi Miriam,

Ik herken je verhaal volledig. Levi is nog maar 3 weken, maar kreunt het hele huis bij elkaar. Het begint na zijn nachtvoeding, dus ook rond een uur of 4. Wij waren bezorgd en konden ook niet slapen. Volgens de kinderarts, een vrouw van kind en gezin, de kraamhulp, de vroedvrouw is dit volkomen normaal. Sommige kinderen doen het zelfs tot ze vier jaar zijn ! Ik mag er niet aan denken.

Sommige ouders moeten inderdaad hun baby in een andere kamer leggen omdat ze er niet van kunnen slapen. Maar dat willen wij nog niet !

Je hoeft je dus geen zorgen te maken, het blijkt normaal te zijn. Maar het klinkt verschrikkelijk. Net alsof er een haartje in zijn keel zit en hij het eruit wil.

Sterkte en hopelijk kunnen jullie binnenkort wat slapen. Deed hij het trouwens al in het begin ?

Groetjes Griet
 
Hoi Griet bedankt voor je reactie ik maakte me al zorgen. Nou nee hij doet het eigenlijk niet vanaf het begin maar nu wel al een maand, ik moet er net als jij niet aan denken dat het tot zijn 4e jaar zo is. Maar goed we wachten af. Wat doe jij als Levi kreunt?
 
Hoi Miriam,

Ik heb afgelopen nacht gemerkt, dat het echt helpt als ik hem met zijn hoofdje iets hoger leg. Vanavond moeten we hier iets praktisch op vinden. Zijn bedje staat al hoger, maar blijkbaar niet hoog genoeg. Hier moeten we dan wel voorzichtig mee zijn dat hij niet in zijn dekens zakt.

Succes ermee en laat me nog iets weten als je wil.

Groetjes Griet
 
Hoi Griet,

Dat is nog eens een tip daar dacht ik vannacht toevallig ook aan. Gaap het was dit keer zelfs 2 uur! En weet je wat het rare is als ik hem uiteindelijk radeloos maar tussen ons in neem (ben ik nl echt geen voorstander van) dan slaapt hij dus wel. Dus ik dacht ligt hij dan toch te koud (hoewel 20 gr op zijn kamertje, slaapzak en dekentje?) of is het aandacht? Ik ga in ieder geval straks ook even het consburo bellen voor tips dit kan zo niet langer ik hou je op de hoogte en zal zeker jou tip ook uitproberen!
 
Hoi Miriam,

Was even te snel met afdrukken. Maar dat hebben wij dus ook, halen we hem uit zijn bed dan stopt hij. Vreemd toch allemaal. Ik ben heel erg benieuwd welke tips ze voor je hebben.

Groetjes Griet
 
Hoi nou ik heb vanmorgen het cb gebeld nou daar heb je dus ook niets aan! Ze hadden er nog nooit over gehoord en konden me dus niet helpen. Nu moest ik vanmiddag toch naar de huisarts dus heb ik hem nog even gevraagd. En wat denk je, jullie doen het harstikke goed, hij heeft me inderdaad geadviseerd om of boeken onder zijn ledikant te leggen (tip dus) of een kussen onder zijn matras aan het hoofdeinde. Nou ik voel me nu dus al geholpen. Dat kreunen schijnt dus te komen doordat de voeding (avondvoeding in ons geval) gedurende nacht wat terugloopt in het maagje, het kindje krijgt het dan zuur en het kan zelfs zo zijn dan zijn oortjes dichtslaan. Klinkt heel aannemelijk lijkt mij dus hup wij gaan het vannacht ook proberen. Je hoort morgen, hoop dat ik net zoveel succes heb als jullie.Ik heb meteen een kussen onder zijn matrasje gelegd maar hij ligt nu wel wat in lanceerhouding hihi dus vanavond ook maar even kijken met mijn man. Jij ook succes he! Fijn om met iemand te praten die hetzelfde probleem heeft. Hoe oud is jouw kindje? En hoe heet het? Of had je dat al geschreven, sorry dan. Mijn zoontje is vandaag precies 7 maanden en heet Ryan.
 
Terug
Bovenaan