kreunen

Goeiemorgen,

Onze dochter van 4 maanden kreunt de laatste paar dagen echt. Volgens de huisarts (waar we naar toe moesten voor mij) doet ze dat omdat ze aandacht wil. Het geluid lijkt net of ze gaat poepen, ze drukt dan ook echt. Als je haar dan aandacht geeft stopt ze inderdaad, maar ze krijgt bij ons al ontzettend veel aandacht (ze is de eerste). Herkent iemand van jullie dit en wat doe je eraan?

Groetjes
Astrid
 
Hoi Astrid,
Onze dochter is nu bijna 4 maanden en heeft de eerste 1 maand (vooral 's nachts) heel veel gekreund. Dit was op een bepaald moment zo erg dat ik ook naar de dokter ben gegaan, niks aan de hand en inderdaad ze hield er vanzelf mee op...
groetjes miriam
 
Hai Astrid,
ik heb een dochter van ruim 6mnd die ook regelmatig aan het kreunen in en ja wij schenken er maar geen aandacht aan en ze stopt er ook vanzelf steeds weer mee.
Groetjes Irene
 
Ons meisje deed het ook toen ze een maand of vier, vijf was. Geen gehoor. Inderdaad net alsof ze zat te poepen. Op een gegeven moment had ik door dat ze het vooral deed als ze iets heel druk aan het bestuderen was, dan zat ze gewoon te kreunen en te steunen van inspanning! Nu is ze tien maanden en soms doet ze het nog wel eens, maar stukken minder. Vooral als ze heel geconcentreerd met iets aan het spelen is.
Gewoon niet teveel aandacht aan schenken, het gaat waarschijnlijk vanzelf over.
Groetjes
 
Onze dochter dit doet ook (7 maanden), en dit doet ze eigenlijk al vanaf het begin. Vooral als ze heel geconcentreerd bezig is met iets, en voordat ze gaat slapen doet ze dit. Ik weet dat ze dit niet doet omdat er iets anders aan de hand is, dus ik laat haar lekker haar gang gaan. Wij vnden het eigenlijk wel grappig!
Succes!
 
Mijn dochter doet het ook en toevallig hoorde ik vanmorgen bij het kinderdagverblijf ook gekreun uit de hoek komen en daar zat een klein jongetje (net een jaar) deurtjes van een kastje open en dicht te doen en daarbij gezellig te kreunen!
Eigenlijk wel heel grappig.
 
Terug
Bovenaan