Kreunen


Hallo allemaal,

Mijn zoontje van 5 maanden, wordt sinds een paar weken weer 's-nachts wakker.
Hij krijgt om 22.30 zijn laatste voeding met rijstebloem (200cc).
Tussen 02.00 en 03.00 wordt hij wakker en begint verschrikkelijk te kreunen en te jammeren. Hij heeft wel zijn ogen dicht. We hebben al geprobeerd om hem te laten kreunen, maar het wordt steeds erger als je niets doet.
We geven hem dan maar een flesje, want wie weet heeft hij toch honger. Maar nee hoor.
Hij drinkt niet meer dan 80 cc.
Heeft iemand hier ervaring mee, want we zijn zo langzamerhand radeloos. Wat is dat gekreun en wat wil hij hiermee zeggen.

Alvast bedankt voor het advies.

Mama van Jeffrey
 
Hoi,

Ik zou even een nacht proberen geen rijstebloem te geven in de laatste fles, dit kan nog wel eens te zwaar zijn voor zijn darmen.
Ik zou het maar eens proberen!

Gr Helen
 
Hoi hoi
Weet niet of jou kindje net zo beweeglijk en druk is als onze Robin maar waarschijnlijk zijn het "nachtmerries". Ze verwerken dan wat ze overdag gezien, gehoord, enz hebben.
I.e.i. pakten wij Robin bij ons  in bed maar dat is ook geen beginnen.
Wij laten haar meestal even huilen en dan wordt het wel minder. Gebeurt dit niet dan pakken we haar op en troosten we haar. Vaak wordt ze dan een beetje wakker en als we haar weer in bedje leggen slaapt ze rustig verder.

Hoop dat je er wat aan hebt
 
Hallo,

Ja mijn zoontje is inderdaad een erg druk ventje, die bovendien overdag zeer weinig slaapt. Het is trouwens niet zo dat hij 's-nachts huilt, maar alleen maar heel erg kreunt. Hij heeft ook zijn ogen dicht, dus ik denk inderdaad dat hij dan droomt. Ik wist trouwens niet dat dat op die leeftijd al kon.
Maar jou tip is dus om hem even uit bed te halen, even "iets" wakker maken en dan weer terugleggen.
 
Hoi

Dit herken ik zeker. Sinds een weekje doet mij zoontje (4maand oud) ook 's nachts in zn slaap huilen. Hij zit dan ook erg op zn vuistje te sabbelen, maar heeft idd geen honger (hij doet het soms al 2 uurtje na zn laatste flesje). Meestal probeer ik hem in zn eigen bedje te troosten door over zn hoofdje te aaien en een liedje te zingen. Meestal gaat het dan weer goed. Soms leg ik hem op zn buik, dan slaapt hij veel rustiger. (volwassenen krijgen toch ook meer enge dromen als ze op hun rug liggen??)

Ik hoop dat het snel over gaat, want ik vind zelf doorslapen persoolijk ook wel errug lekker .

Groetjes
Caroline
 
Terug
Bovenaan