kriebelbeestjes

Mijn dochter van 5 heeft last van kriebelbeestjes zegt ze. Als ze op school een werkje maakt of bv achter de computer zit, gaat ze met een holle rug zitten en gaat schudden met haar billen. Ze vindt het aan de ene kant een fijn gevoel bij haar schaamlippen, maar aan de andere kant plagen de kriebelbeestjes haar. Al bij de huisarts geweest en bij de kinderfysio. Kennen het niet, en verschillende juffen op school ook niet. Het lijkt of ze het onbewust doet, de consentratie bij het werken is dan ook weg. Ze heeft het al zo'n 2 jaar. Wie herkend dit?
 
Hoi alida,

Ik hoor hier eigenlijk niet, maar was gewoon wat aan het lezen bij jullie.
Ik ben zelf juf op een basisschool en heb groep 3. Ik herken jouw verhaal wel een beetje. Ik heb vorig jaar een meisje in de klas gehad met ongeveer hetzelfde probleem. Ze had het ook over kriebelbeestjes en zat de hele tijd scheef op haar stoel. Ze bleef maar wiebelen en met haar billen over de stoel schuren. Zij deed dit ook onbewust maar kon zich op zo'n momenten niet concentreren. Erg vervelend als je toch goed moet opletten.
Wij hebben toen een wiebelkussen geprobeerd en dat werkte erg goed. Je kunt deze kussens via internet bestellen, maar ze zijn vrij prijzig. Het zou dus jammer zijn als je er een besteld en het helpt niet. Ik weet niet of ze zo'n kussen bij jullie op school hebben. Het is gewoon een rond kussen waar lucht in zit, je blijft dan constant in beweging. Wat je ook kunt proberen is een zwemband niet helemaal opblazen en haar daar eens op laten zitten. Misschien dat het helpt.

Succes ermee
Groetjes Anninas
 
Terug
Bovenaan