Kriebelbenen en kuitkrampen

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Gisteravond toen ik naar bed ging had ik vreselijke kriebelbenen ( onrustig gevoel ). Dat heb ik al eerder gehad maar nog niet zo erg. De hele nacht zat ik tegen kuitkrampen aan. Ik voelde het bloed zelfs bij mijn heupen bonsen
Mijn buik is de laatste  week ineens heel hard gegroeid. Ik vroeg me af of dat er wat mee te maken heeft.
Ik ben bang dat ik spataderen krijg. Hebben jullie hier ervaring mee? Wat doen jullie hiertegen

Groetjes Juffie

Hoi Juffie,

Ik heb ook erg veel last van onrustige benen voornamelijk mijn kuiten.
Ik wordt er helemaal gek van en weet ook niet wat ik eraan moet doen.
Ik ben dus heel erg benieuwd naar de reacties.

Sterkte en groetjes,

Petra

18weken

Hoi,
Ik ben op dit moment nog maar net in verwachting van mijn tweede kindje maar toen ik  in verwachting was van mijn zoontje had ik iedere nacht onwijs veel last van kramp in mijn kuiten. Om gek van te worden!
Wat bij mij toen heel erg goed heeft geholpen was tomaten eten. Dit klinkt misschien wat vreemd maar hier schijnt een stof in te zitten wat er tegen helpt en bij mij heeft het ook echt heel goed geholpen.
Ik weet dus niet of het ook werkt tegen kriebelbenen maarja baat het niet dan schaad het ook niet toch!
Succes ermee.

Groetjes Jo

Hoi,
Ik weet van horen zeggen, dat het ook kan komen door kalkgebrek.
En wat ik deed was altijd melk drinken voor het slapen.
Schijnt te helpen..
Ik heb er weinig last van gehad.
Gelukkig maar.
Succes, en wie weet helpt het jou ook.
Groet R

Hoi,

Je kan idd melk en tomatensap driken. Advies van mijn vk.
Maar ik heb nu zoveel krampen dat dit niet meer helpt!
Bij de apotheek advies ingewonnen. Ik slik nu Calcium- Magnesium-Zink tabletten van Orthica! Dat hielp voor 2 maanden. Maar nu ik weer intensief aan het werk ben, ben ik overgegaan op 2 tabletten per dag! Ook op advies.
En op het laatst mag ik naar 3 tabletten.

Een ding: als je bevallen bent, zijn de krampen ook meteen over!
Een geluk!

Ik krijg ook veel krampen als ik veel moet staan of veel moet lopen. En dan s'avonds rustig in een stoel gaat zitten. eigenlijk moet je voor het slapen gaan nog even een klein wandelingetje maken. En in bed je benen wat hoger leggen.

Kan allemaal helpen, zolang je geen tabletten wil slikken!

Heel veel sterkte, want kramp is vreselijk!

Liefs, Monique

Hoi allemaal,

Ik heb (gelukkig nog) geen last van kramp, maar wat ze mij op de zwangerschapsgym aanraadden is het volgende: elke avond als je naar bed gaat gaan liggen en dan met je voeten draaien, met je tenen naar je toe getrokken. Dat helpt de afvalstoffen in je benen weer af te voeren. Nogmaals, ik heb er geen last van (afkloppen!) maar de andere dames in mijn groep hebben er allemaal baat bij... Als je al kramp hebt kan het helpen je voeten op iets kouds te zetten (plavuizen vloer o.i.d.) of je been strekken en je tenen naar je toe trekken.

Succes!

Groetjes Lilian

hallo dames,

Bedankt voor de tips. Ga ze allemaal uitproberen

Groetjes juffie

Hoi,

Zeer herkenbaar!
Ik had hier in het begin van mijn zwangerschap ook erge last van!

Ik heb toen het advies gekregen om een stuk zeep aan het voeteinde van het bed te leggen, en geloof me, het heeft echt geholpen!

veel liefs Heidie

Terug
Bovenaan