Kriebelbenen!!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo,

ik word gek van die kriebelbenen...!!!

Hebben jullie tips om dit leed te verzachten???

Groetjes Valerie

goed insmeren met flink vettige creme!
ik heb een erg droge huid en soms pak ik gewoon de nachtcreme voor me handen van nivea.     beetje vreemd misschien handcrene voor je benen maar die werkt prima bij mij

Hoi Valerie,
Bij mijn vorige zwangerschap had ik er veel last van. Wat ik veel deed was m ´n benen koud afdouchen, voor het naar bed gaan wat masseren. Hier gebruikte ik Veneral van Weleda voor want het schijnt vanuit de bloedvaten te komen. En als laatste deed ik voor ik in bed stapte nog wat oefeningen, zittend de kuitspieren aanspannen door je tenen naar je toe te bewegen, staand op tenen en hakken gaan staan. Het is echt een vervelend kwaaltje maar hier had ik vaak wat verlichting door.
Succes.

wellicht helpt het ook als je een speciale kussen onder je benen legt als je bijv. op de bank of bed ligt, half zit.

Het is een kussen die ik zelf bij Blokker jaren geleden heb gekocht en nu nog steeds verkocht word voor volgens mij 11 euro. Het loopt een beetje in een soort drie hoek.

Je bloedsomloop gaat hier beter door en helpt errug bij dit soort klachten en bij vermoeide benen.

Warm-koud baden met je voeten in een emmer of teil. Dus af en aan wisselen met beide voeten in koud, daarna in warm en daarna weer koud. Afwisselen dus.
Dit stimuleerd ook goed de bloedsomloop!

Sterkte!!!

Heey,

da zijn pas tips waar ik iets mee kan!!

tnx!!!

Groetjes Valerie

hey

ook namens mij bedankt voor de tips heb erook last van echt super vervelend maar ga zeker alles uit proberen naar de winkel voor de veneral weleda creme.

groetjes lon

Hallo allemaal,

ik ben gister nog naar mijn gyne geweest ivm die benauwdheid en hij zei dat je dus ook kriebelbenen kunt hebben als je ijzer en magnesium tekort hebt...ik mocht dus tabletjes halen voor magnesium aan te vullen en heb roosvice ferro gehaald voor het ijzertekort...

misschien ook wel een idee om na te vragen bij je vk of gyne..

Groetjes Valerie

Dag dames,
eigenlijk ben ik op dit forum nog niet op mijn plaats maar ik kom altijd graag eens piepen hoe het met iedereen gaat en zo. Wij zijn nog zwanger aan het proberen te geraken en na een miskraam in september, hoop ik dat het snel weer raak is.
Maar de reden waarom ik op jullie 'probleembje' even reageer is omdat het mij opviel, die kriebelbenen. Wat voelen jullie dan juist eigenlijk? Is het precies zo een gevoel als wanneer je benen in slaap zijn gevallen en terug wakkerworden? Want dat is nu net wat ik de laatste dagen heb gevoeld, in m'n benen maar ook m'n handen. Ik vond het heel raar. Nu dinsdag moet ik m'n NOD hebben dus ik hoop van harte dat het raak is. Maar 't ding is, ik heb ook juist een maag- en darminfectiegehad en misschien heb ik daardoor wel wat tekorten van iets. Ben nu volop aan't recuperen en het gaat gelukkig al wat beter dan 2 dagen geleden. Enfin, ik wou jullie het dus gewoon even vragen ivm die kriebelbenen. Wou juist lukken dat ik het las en ik het juist ook voelde, ik wist echt niet van waar het kwam!
Duimen maar!
Veel groetjes
Alysse

Terug
Bovenaan