kriebelhoest - wat te doen?

hallo Allemaal,
mijn zoontje van 1 jaar heeft 's nachts last van kriebelhoest (zo klinkt het ten minste), hij schiet wakker en begint verschrikkelijk te hoesten en kan er dan niet meer mee ophouden. We hebben nu 2 soorten hoestdrankjes geprobeerd, wapiti en tussikind maar het helpt niet. Heeft iemand goede tips wat je hiertegen kunt doen? ik vind het zo naar om hem zo te horen hoesten en niet te kunnen helpen en daarnaast liggen wij er ook wakker van - kortom, niet leuk. Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft! Groetje,
Pauline

Misschien wil een ui naast zijn bed helpen? Mijn dochter kan ook zo hoesten en dan probeer ik idd ook allerlei middeltjes, die niet helpen. Meestal als ik een uitje neerzet dan helpt dit wel. Kinderen die hoesten zijn vaak ook een beetje verkouden en gaan door hun mond ademen als hun neus dicht zit en gaan daardoor hoesten. Je hele huis stinkt overigens wel naar ui....
Succes!

Als die van ons maar beetje verkouden is zetten wij ook een gesneden ui neer. Het stinkt inderdaad vreselijk. En met kriebelhoest, na zijn melk een beetje water geven. En je kan zijn hoofdeind iets omhoog doen door een opgerolde handoek onder zijn hoofdeind te doen. Dan moet je wel zijn bedje niet te hoog opmaken zodat hij onder de deken kan zakken. Meestal als ik mijn hoestende manneke op de arm neem, is het hoesten meteen over. Zelf heb je er liggend ook meer last van.

Succes

Hoi,

Tom heeft dit ook regelmatig, hij is ook welke keer verkouden e.d.
Ui (open gesneden)  helpt idd goed om de luchtwegen vrij te houden, de slaapkamer ruikt dat wel naar frikandel speciaal hahaha, maar als het werkt, wat maakt het uit.

Op dokters advies heb ik Bisolvon Druppeltjes gehaald, dit helpt ook wel.

Groetjes Nens
Tom word morgen 1 jaaar!!

wij hebben een tijdje thijmsiroop gehad: onze zoon vond t erg lekker (niet gek, want er zit suiker in, wel nadeel vonden wij). T is bij drogist en apotheek te koop.
Hopelijk verdwijnt t snel. Sterkte ermeer in ieder geval,
groetjes mira, sinds 14mnd mama van jaap

Misschien is een neusspray ook een idee, dit houdt de luchtwegen vrij. Als deze verstopt zitten gaat een kindje door zijn mond ademhalen waardoor het een erg droge mond/keel kan krijgen. Met hoest als gevolg.
Heeft je kindje het heel erg benauwd kan je in de badkamer de hete douche laten lopen. Neem je kindje mee naar de badkamer dan komt een heftige hoest vaak weer tot rust door de warme vochtige dampen.
Vergeet ook niet om de slaapkamer goed te luchten, ook 's nachts op ventilatie als het mogelijk is. Door verwarming en gebrek aan frisse lucht kan de luchtvochtigheid dalen waardoor de luchtwegen sneller geïrriteerd raken, en dus ook weer drogemond/keel en hoest tot gevolg kunnen hebben.
Bij het gebruik van een opengeneden ui is het 't beste om elke nacht een verse ui neer te zetten i.v.m. bacteriën.

Hallo!!

Mijn kleintje had ook last van kriebelhoest, en ik heb van een bij de Etos werkende mama zetpilletjes gekregen. Balsoclase-E van UCB. Het werkte gelijk de eerste nacht en heb het vervolgens niet meer hoeven geven!

Hoop dat je er wat aan hebt!

Ik zat gister avond in bed nog aan dit onderwerp te denken he, haha, erg he :p

Weet je wel zeker dat het kriebel hoest is?
In het begin heb ik met tom ook te lang door gelopen, ik dacht, hoestje is niet zo erg..
Maar na paar weken toch maar eens naar de huisarts gegaan, bleek toch te lang zijn doorgelopen, longetjes zaten vol, en omdat we te lang zijn doorgelopen en die holtes toch allemaal met elkaar in verbinding lopen... had hij ook een oor en bijholte onsteking.

We staan nu 1x per maand ondercontrole met tom bij de huisarts, omdat het gewoon niet wegtrekt... hij puft nu 2x per dag, en elke dag 2x een zoutoplossing om toch goed te blijven spoelen.

Nens

Terug
Bovenaan