kriebelhoest....

hoi allemaal,

Vraagje: ik heb al een paar dagen last van kriebelhoest, ik word er echt helemaal gek van. Ik ben nu 6 weken en 5 dagen zwanger, volgens mij zijn codeinetabletjes dan niet goed.

Heeft iemand een goede tip om van die (droge) kriebelhoest af te komen?

Groetjes

Hallo,

Ik heb altijd begrepen zo min mogelijk medicijnen nemen. Er mag haast niks als je zwanger bent. Ik zou alleen na overleg met HA iets nemen... vooral de eerste weken, dan wordt juist alles aangelegd.

En tijdens mijn eerste zwangerschap ook erg last gehad van een verkoudheid, toen maar van die anta flu snoepjes genomen... pfoe, wat was dat erg, ik mocht van de ha niet eens neusspray!

Maar goed er zullen vast ook wel dames zijn die het wat minder streng nemen.

Succes!

hoi,

Ik heb tijdens mijn 2e zwangerschap gewoon codeine gebruikt(was toen ook 6 weken). Je mag deze wel gebruiken in overleg. Ik neem dan 1 pilletje voor de nacht (heb nu ook weer kriebelhoest, vreselijk!)

gr
Marielle

Hi,

Codeïne mag inderdaad niet (tenminste, niet van mijn huisartsen en ook niet van mijn apotheek), maar er is wel een zusje van de codeïne: noscapine en die mag wel (vrij verkrijgbaar bij de apotheek, maar vertel ze wel dat je zwanger bent).

Bij mij hielpen die tabletjes niet en nu gebruik ik in overleg met mijn huisarts een neusspray. Het klinkt raar, maar die helpt wel. Volgens mijn huisarts (klinkt vies wat ik nu ga typen) is een kriebelhoest vaak het gevolg van het druppen van snot in je keel. Dat voel je niet maar het levert wel een kriebel op. Om je neusslijmvliezen tot rust te laten komen kun je een neusspray gebruiken. Je kan het natuurlijk ook eerste gewoon proberen met een zoutwateroplossing (zelf maken of Otrivin Baby).

Succes.

Gr. Tamara.

Ik ben verkouden geweest en nog steeds last van kriebelhoest, wat mij erg helpt zijn die hele hete snoepjes van vicky. Verder qua medicijnen mocht ik alleen maar paracetamol, voor de rest niks.

groetjes daisy
16w+4d

ik ben nu 35+5 dagen zwanger en heb al anderhalve week last van kriebelhoest. Ik lig 's nachts al vanaf half 4 wakker en kom niet meer in slaap....GEK wordt ik ervan.
Ik heb er ook nog een zoontje lopen van 3,5 jaar die dus eerst last van kriebelhoest had dus echt genieten van mijn zwangerschapsverlof zit er nog niet in...

Het enige wat ik neem zijn die Isla Moos zuigpastilles.....niet dat die nou zoveel helpen.....bah, ik wil dat het snel over gaat!

groetjes mamajb

Hallo,

Het klopt inderdaad dat je bijna niets mag. Zelfs geen strepsils. Wat je wel mag is zout water snuiven. Deze week was het bij de Aldi in sprayvorm te koop en het werkt heel goed. En inderdaad de anta flu snoepjes tegen het gekriebel. Je zou misschien wel even naar een reformwinkel kunnen gaan, misschien dat zij iets hebben wat wel mag.

Beterschap!

groetjes

Angela

Terug
Bovenaan