Kriebels kriebels!

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik ben bijna 17 weken zwanger en heb zo'n ontzettende last van jeuk!
Echt overal! En vooral 's ochtends en 's avonds loop ik me rot te krabben. Heb er al bodymilks en olietjes tegenaan gegooid maar niets helpt.
Wie heeft daar ook ervaring mee?
Misschien heeft iemand tips want ik word er helemaal gek van!

Groetjes,
Maike

hoi,
wat vervelend die jeuk!! Ik heb er geen ervaring mee, maar een collega heeft er ook last van gehad. Insmeren met olie met vitamine E erin hielp enigszins bij haar.
Schijnt door hormonen te komen!
Sterkte ermee, groetjes mira

hoi
Ik heb het even voor je opgezocht
Je moet zo min mogelijk krabben.
Afkoelen met ijskoud water en daarna inpoederen met mentholpoeder dit brengt
tijdelijke verlichting Als het heel erg word kan je langs de huisarts voor corticosteroiden zalf maar dit mag je niet lang gebruiken
Ik hoop dat je er wat aan heb zelf heb ik er namelijk geen ervaring mee

groetjes corina

hoi,
ik had ook verschrikkelijke jeuk in het begin van de zwangerschap,vooral in m'n handpalmen en onder mijn voeten.
inderdaad mentolpoeder brengt wat verlichting en ik gebruikte zwitsal voor mamma dat houd alles wat soepel.
sucses er mee groetjes ammarins

hoi hoi,

je zou de zwangerschapsolie van weleda (oa te koop bij DA, Etos, natuurwinkel) eens kunnen proberen. Ik had gehoord dat die goed hielp, heb er zelf gelukkig geen last van.  
Een vrouw bij mij op zwangerschapsyoga had ook veel jeuk en rode huid, toen zei ik dat ze die olie maar eens moest gebruiken, omdat ik dat gehoord had. Een week later zagen we elkaar weer en wat denk je, het was al een stuk minder zelfs de rode huid werd weer mooi.
Dus misschien is 't wat.

Liefs,

Hallo,
Helaas komt me dit heel erg bekend voor. Ik heb het in mijn vorige zwangerschap gehad. Achteraf bleek ik PUPPP te hebben. Rond 18-19 weken zwangerschap kreeg ik verschrikkelijk veel jeuk en uitslag en dit duurde tot ver na mijn bevalling. Hopelijk blijft dit je bespaard. Ik heb echt alles geprobeerd om er vanaf te komen: paardebloemwortelthee, menthol poeder en gel, hydrocortisoncreme, koude douches, cetomacrogolcreme. Na de bevalling heb ik accupunctuur geprobeerd, maar echter alles zonder resultaat.
Hat kan ook zijn dat je lever de afvalstoffen slechter verwerkt, waardoor je jeuk kunt krijgen. Mijn vriendin heeft toen een soort lichttherapie gekregen, waardoor de jeuk verdween. Wanneer je PUPPP zoekt op internet kom je een nederlandse site tegen, waarin uitgebreid staat wat het betekent en allerlei (ramp)verhalen, maar daarin staan ook allerlei middeltjes in die mensen gebruikt hebben tegen de jeuk. Misschien staat er iets bij wat je kunt helpen.
Ik hoop dat je snel af bent van de jeuk, want het is echt ondraaglijk.
Sterkte, groetjes, Yoeke

Terug
Bovenaan