Kriebels voor een tweede baby

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi!<br />Graag wil ik gewoon even met jullie kletsen!In december 2019 (31ste!) ben ik vervallen van ons eerste prachtige meisje. Ik was 25,4 jaar toen ons meisje in ons leven kwam en moest wel aardig wennen aan het mama zijn. Niet dat ik niet genoot want dat deden we absoluut! (Elke dag nog steeds meer en meer) maar na een lastige baby periode (koemelk allergie) en opeens het moederschap wat toch alleen maar in het teken staat van uiteraard je baby en toen nog Jaja daar hebben we hem ; Corona.. moest ik nog even niet denken aan een tweede. Maar hoe gek is de natuur want opeens kan ik ALLEEN nog maar denken aan een baby, ik wil het opeens weer en ik wil het nu! Grappig vind ik dat.. een paar maanden geleden twijfelde we nog of we überhaupt nog een tweede willen en nu betrap ik mijzelf er op weer stiekem naar baby namen aan het kijken te zijn en te fantaseren over het nu nog lege kamertje boven. <br />Hoeveel leeftijd zit er tussen jullie kindjes en hoe ervaren jullie dit? Onze eerste wordt deze maand 17 maanden. (Ze is met alles heel snel dus loopt al een tijdje en kletst al aardig).<br />

Straks zit er 13 maanden tussen, wij hebben er zin in. ??? als je er zelf er klaar voor bent dan zeg ik ga ervoor.

Zelfde hier.. dochter is net zo oud als die van jou. Mijn verstand bedenkt 100 redenen om er nog niet aan te beginnen (niet zwanger willen zijn tijdens corona, het gewone leven komt straks net weer een beetje op gang en dan zou ik weer thuis gaan zitten met verlof, nachten worden eindelijk beter, etc etc etc...) maar mn gevoel wint het geloof ik.. lastig he!

Mijn dochter is 2,5 (nov 18) en ieder moment komt nr 2. Ik heb een miskraam gehad tussendoor, want wilde er eigenlijk een kleine 2 jaar tussen hebben, maar nu kan ik zeggen dat t superchill is dat mijn dochter zoveel zelf kan. Qua doen en taal en begrip is het echt een wereld van verschil met een jaar geleden. Maar uiteindelijk heb je overal voor en nadelen van, dus moet je gewoon je gevoel volgen. Je kan zeggen dat het eigenlijk nooit t perfecte moment is, dus go for it als de wens er is!

Hier 21 maanden leeftijdsverschil tussen m'n dochters! (10-2017 en 7-2019)

Ik vind het heerlijk zo! Het was even hard werken, dat eerste jaar met 2 ukkies maar eerlijk gezegd denk ik dat het eerste jaar met 2 kids altijd even pittig is, of het leeftijdsverschil nou 1 of 3 jaar is! Je legt je neer bij het leeftijdsverschil dat er is en er zijn altijd voor- en nadelen. Je ondergaat her gewoon en komt er doorheen!

Jouw kindje is al minimaal 2 jaar oud voordat er weer een baby komt, heerlijk toch. Dan is ze al echt een peutertje.

Voelt het goed voor jullie? Ga er gewoon voor. Het duurt nog minimaal 9 maanden en dan is je dochter echt al zoveel groter!

Ik had liever die gebroken nachten en de babytijd in 1x achter de rug (binnen een jaar of 2) dan dat er bijvoorbeeld 4 jaar leeftijdsverschil tussen zit, dan heb je alles net achter de rug en begin je wéér opnieuw...mij niet gezien haha!

Terug
Bovenaan