Kriebels

Hallo allemaal

Ik ben vandaag 38 weken. En ik begin al wel de kriebels te krijgen. De ene keer is mijn kleintje in mijn buik heel druk en zie je mijn hele buik bewegen en de bobbeltjes van de voetjes, en de andere keer dan is het heel rustig en verneem ik ons kleintje amper.

Is dat normaal nu je voor de bevalling zit, wordtje kleintje dat rustiger. Of voel je je kindje gewoon bewegen tot aan de weeen. Ik heb namelijk helemaal geen idee hoe het gaat.

Ik ben zwanger van mijn eerste kindje, en eigelijk is dit mijn 2e zwnagerschap. De eerste zwangerschap mocht niet zo wezen anders was ik 6 dec al moeder geworden, teminste dan was ik uitgeteld.
Ondanks alles en ik nu al 38 weken ben maak ik me toch zorgen van o als het maar goed gaat. Kijk er kan altijd wel wat mis gaan, maar ik wil zo graag een kleintje en kan me gewoon niet voor stellen dat ik over 2 weken hooguit 4 als ik 42 weken moet uit lopen me eigen kindje in me armen kan houden. Maar ik ben ook bang voorhet feit dat het toch niet zal gebeuren.

Bij mij rommelt het al wel al 2 weken wat krampje wat steken en vooral na de sex heb ik daar last van. Meestal ook snachts.

Ik ben vast niet de einige met de kriebels en bepaalde angsten dus meiden reageer aub op dit brichtje van mij en deel je ervaringen. Dan helpen we elkaar.

Succes en de groeten van een toekomstige april moeder met de kriebels.

Ps ik heb wel regelmatig harde buiken, en dat had ik ook wel voorheen maar nu voelen ze veel sterket. Mijn slijnmprop ben ik nog niet verloren en me vliezen zijn ook nog heel.
Wie heeft ook soms van die krachtige harde buiken.

En nu de vraag die zoveelen stellen zou dat een voor teken kunnen zij?

Wel grappig eigelijk he, eerst leees je als de forum net de lucht in is van ik ben bang voor ene miskraam of zou ik zwanger zijn of zijn het voor tekenen dat ik zwange ben en nu komt de vraag steed terug zijn het voor tekenen dat ik ga bevallen.

Omdat he nu zo dicht bij komt wil ik gewoon heel graag, ja en daar krijg je de kriebels van terwel ik eigelijk nog maar heel even gedult moet hebben.

Bedankt alvast voor de reacties.
En voor iedereen die ook nogmoet bevallen net als ik succes met alles, en voor de gene die bevallen zijn gefeliciteerd me jullie zoon of dochter en geniet er van!

hoi hoi,

Nou het begint al op te schieten bij jouw he?! Spannend hoor!
Ikzelf ben ruim 34 weken zwanger en het begint ook bij mij zo nu en dan te rommelen.
Ik heb gehoord dat het normaal is dat je het kindje tegen het einde wat minder voelt simpelweg omdat het steeds minder ruimte krijgt. Dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. (alleen als je het helemaal niet voelt). Tuurlijk hebben we allemaal de angst van zal het allemaal wel goed gaan...dat is heel normaal hoor. En inderdaad we zijn hier om elkaar te steunen. Dus meid, kom op nog even volhouden en dan kan je je kindje in je armen houden! Heel veel succes straks..
Liefs tamara

hallo ik ben 37wk&2dagen en ik voel hem ook wat minder sinds 2 dagen ,maar de vk zeg dat het normaal is je moet hem een paar keer voelen per dag zeg ze.normaal voelde ik hem de heledag nu dus niet meer ,en ik zelf vindt het best wel eng.en kan mij ook niet voor stellen dat ik de baby achter een paar weken in mijn handen heb.ik zelf heb al 2 keer een miskraam gehad,en vindt het nu moeilijk te begrijpen dat het goed gaat.maar het komt wel goed,veel succes met de laatste loodjes
liefs valeska

ik ben nu 41 weken en 6 dagen zwanger, vorige week maakte ik mij ook op eens erge zorgen omdat ik het zo rustig vondt. De verloskunidige zei bij mij ook dat het belangrijk is dat je de baby ongeveer 8 keer per dag voelt en dat het normaal is dat ie op het einde rustiger wordt. Ivm dat ik nu al 13 dagen overtijd ben heb ik nu al twee hartfilmpje gehad en krijg morgen de derde, dit geeft ons zekerheid dat ie er nog is en het blijkbaar nog naar zijn zin heeft in mijn buik

hoi, ik ben nu 37 weken zwanger en heb nu ook wel minder gevoel dan voordien, maar dat is dan ook omdat het kleintje steeds minder en minder plaats heeft. Over die harde buiken kan ik wel meespreken, die heb ik bijna konstant, mijn slijpprop heb ik zelf ook nog niet verloren, maar wat niet is kan nog komen. Verder wens ik iedere toekomstige mama heel veel succes. Vele groetjes en dikke xxxxxxx

Hallo,
Ik ben zelf in december bevallen van mijn eerste en ik wist ook helemaal niet wat ik er van moest verwachten. Maar het kan vele kanten opgaan heb ik inmiddels ervaren. Zelf ben ik nooit me slijmprop verloren (niet dat ik gemerkt heb in ieder geval) En bij mij zijn wel eerst de vliezen gebroken voordat de weeen begonnen. Maar ken ook vrouwen waarbij eerst de weeen begonnen en daarna pas de vliezen braken. En ook weer vrouwen waarbij de slijmprop twee keer verloren is.. Maar het meest waarschijnlijke senario is dat is eerst keurig je slijmprop verliest en daarna je vliezen breken.. En met een beetje mazzel beginnen dan binnen een uur de weeen.

Mijn dochertje werd de laatste weken ook veel rustiger hoor terwijl ze daarvoor echt een heel druk kindje was. Uiteindelijk is ze precies een week te vroeg geboren...Waar ik totaal niet op gerekent had, was er helemaal vanuit gegaan dat ze 2 weken te laat geboren zou worden (omdat het me eerste is). Dus zelfs daar is geen pijl op te trekken.

Ik heb alleen amper last gehad van harde buiken en krampen vlak voor de bevalling. Daarom was bij mij ook zelfs toen me vliezen waren gebroken nog geen lichtje gaan branden. Ik heb het totaal niet voelen aankomen.

Hopelijk heb je er wat aan.. Maar 1 ding kan ik zeggen..elke bevalling is anders. Kan begrijpen dat je de kriebels krijgt maar als je gewoon de instelling hebt van het komt 2 weken te laat dan komt het altijd te vroeg en zit je ook niet na je uitgerekende datum elke dag op hete kolen.

Succes met je bevalling en geloof het is "echt" het beste wat je kan overkomen zo'n kleintje.
Weet je al wat het wordt? Of wordt de bevalling dus een dubbele verrassing?

Groetjes
"Een hele trotse mama"

ja, tuurlijk is het voor elke vrouw erg spannend, iedereen gaat er op zijn eigen manier mee om.en ik hoop voor elke vrouw hier op dit forum, dat jullie allemaal, dat wij allemaal, een gezond en gelukkig kindje ter wereld mogen brengen.ik heb al negen maanden kriebels........en nu zit ik in week 36, op naar wk 37 en probeer telkens te denken dat het ook mij lukt, zoals zovele vrouwen op de wereld gelukt is een kindje, een wonder op deze wereld te zetten.het lijkt me waanzinnig....maar inderdaad, zwangerschap en de weg naar de bevalling brengt onzekerheden met zich mee.vertrouw op jezelf en het kindje, dan zal het toch hopelijk allemaal wel goedkomen.bevallen doet pijn, daar komen we niet omheen, maar hoe je ermee omgaat, daar zit t m denk ik wel in. ik hoop dat ik rustig kan blijven....ben zeer gevoelig op alle gebieden.......dus ben goed bezig yoga oefeningen dagelijks te doen, positief denken en rustig alles op me af te laten komen. misschien tippies voor elke vrouw.ik wens ons allemaal; sukses en alle kracht en gezondheid voor elk kindje van ons en voor onszelf! liefs nicole

ik wil nog even kort op je vraagje ingaan of het normaal is dat het kindje in die laatste weken rustiger is of je het kindje moet voelen bewegen!probeer het op je af te laten komen.bij de een verloopt een zwangerschap anders dan bij de ander. elke zwangerschap is er eentje apart.vergelijk je eigen zwangerschap niet met die van anderen.jij bent uniek, een ander mens dan ik en andersom ik ben anders dan jij, zo met alle mensen dus en met geen zwangerschap, vergelijkbaar.probeer het op je af te laten komen.......het komt zoals het komt meid!vertrouw daarop!ik wens je in ieder geval, ook alle andere vrouwen die gaan bevallen.......heel veel kracht en sukses en geluk en gezondheid!!!liefs nicole, hopelijk heb je wat aan mijn woorden, dahaggggggggggggggggg

Terug
Bovenaan