krijg de bibbers van de huisarts

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben hier net nieuw. Mijn naam is Rixt, 25 jaar en al bijna 4 jaar gelukkig met mijn vriend (31 jaar). Bij mij beginnen de babygevoelens  behoorlijk te kriebelen...en wil dit dan ook op zeer korte termijn dit voorstellen aan mijn vriend.

Nu is mijn probleem eigenlijk mijn huisarts. Ik kan het totaal niet met hem vinden...dus laat staan over zwangerschappen hebben. Toch lijkt het me wel heel verstandig om langs de huisarts te gaan over het zwanger worden. Hebben jullie tips voor me wat ik ook kan doen, zonder dat ik bij hem langs moet? Hebben jullie tips over stoppen met de pil, foliumzuur en waar ik nog meer rekening mee zou moeten houden?

Alvast bedankt...

ik zou zeggen, stoppen met de pil en starten met foliumzuur.
Je hoeft niet langs de huisarts hoor of je moet echte klachten hebben of zwanger zijn.
Het blijft de eerste tijd vooral afwachten hoe je cyclus is.

Klinkt als een opluchting...

Had al ergens gelezen dat je foliumzuur kan halen bij de apotheek (of de drogist?)...maar zijn er ook verschillende soorten...welke zijn 'beter'...

Hoi Rixt,

je hoeft idd echt niet langs de HA hoor. Bij mijn 1e zwangerschap heb ik hem ook niet 1x gezien!

Het is aan te raden om 4 weken vantevoren te beginnen met folimzuur, en hier tot 8 weken na de bevruchting mee door te gaan.
Verder kun je op elk moment stoppen met te pil, je hoeft hem niet perse eerst af te maken, maar is wel handig want dan weet je wanneer je je ongi verwacht en daarna wanneer je eisprong ongeveer is (ongeveer 14 dagen voor je volgende ongi).

Ik wens je veel klusplezier!

Liefs Janu, ronde 14, 2e kindje, morgen nod!

Vervelend he zo'n huisarts. Die van ons is heel vaag en ik vind hem een beetje engig.
Volgens mij hoef je niet naar de huisarts als je zwanger wilt worden behalve als er problemen zijn.
Gewoon beginnen met foliumzuur, daar ben ik ook mee begonnen toen ik met de pil gestopt ben.

Succes!

Liefs, nadine.

Nou...dat wordt voor mij dus geen huisarts...
nu eerst vriendlief maar eens vertellen van mijn wens...

Succes met vriendlief!
Folium is folium. Je kan het halen bij apohteek en drogist en het maakt niet uit welke. Op de verpakking, potje bij mij, staat hoeveel je moet nemen. Uit mijn hoofd 400 mg per dag.
succes he, Rannie

Dank jullie wel!!

Ontzettend lief dat er meteen zoveel reactie op komt...terwijl ik net pas een reactie (voor de eerste keer) geplaatst heb. Ik kan me dan ook al heel goed voorstellen dat je hier makkelijk je verhaal kwijt kunt, maar ook dat je hier heel veel steun van anderen kunt verwachten...op leuke momenten, maar ook op de mindere momente...super!!!

Liefst zou ik nu meteen al mijn vriend willen opbellen om te vertellen...maar ja...geduld is een schone zaak...Ik hoop dat ik veel steun van jullie kan krijgen (zit ik ook niet over in), maar ook dat jullie steun van mij kunnen krijgen...

liefs Rixt

Terug
Bovenaan