Krijg geen contractverlenging

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden ,

Nu gaat het eindelijkgoed met onze frummel.
De uitslagen zijn allemaal goed krijg ik het volgende.
Mijn contract wordt niet verlengd vanwege mijn zwangerschapsverlof.
Ik vind dit wel zo'n rot reden.
Ik mag wel terugkomen , maar ik denk niet dat ik dat doe.
Meiden ik moest dit even kwijt.

Groetjes jessica

Belachelijk!!! je zou toch zeggen dat dit soort dingen in deze tijd niet meer voor mogen komen??? maar goed... bij mij gebeurt hetzelfde waarschijnlijk, mijn baas vindt dat ik te weinig uren werk en hij wil dat ik ipv 24 uur 40 uur ga werken, tja dat wil ik echt niet! Terwijl ze mij voor dat ze me in dienst namen gevraagd hebben of ik een kinderwens had en wat ik daarna wilde qua uren. Dus ik antwoord eerlijk: ja en daarna wil ik graag minder uren werken. Niets gelogen dus.

Nu gaan ze in januari beslissen wat ze willen... en dan verwachten ze dat je nog gemotiveerd blijft.... dat valt niet mee.

Nu heb ik sinds augustus een fulltime hulp erbij, nadat ik terugkwam van vakantie was het zo'n chaos, dat ik het niet meer bijgewerkt kreeg, dat heb ik aangegeven, dus kreeg ik hulp, maar gelijk fulltime, daar had ik niet om gevraagd. En nu hebben ze als commentaar dat het een functie is voor 40 uur ipv 64 (mijn 24 en de fulltime hulp), tja euh...... Maar mijn hulp (een super vriendelijke jongen) vindt dit werk best leuk, maar wil liever als intercedent aan de slag, dat heeft ie ook al heel duidelijk aangegeven.

Ik heb zelf al aangegeven dat ze er misschien iemand voor 16 uur bij aan zouden kunnen nemen, maar nee, dat vond mijn baas niets, want je vindt nooit twee gelijke mensen??????? nou ja belachelijk dus.

Naast dit alles vind ik het werken best zwaar in combi met zo'n klein mensje en een op komst, dus tis erg dubbel... ik baal dat mijn contract misschien niet verlengd wordt.... of moet ik het gaan zien als een zegen?

sorry hoor, mijn verhaal er zo bij tussen te gooien, wil je alleen maar even laten weten dat je niet de enige bent in deze situatie. Succes

liefs

esther en Rêve

Hey Jessica,

Je werkt toch bij de gemeente? Er stond me nog iets bij dat  je  een tijdje terug schreef dat  er bij jullie  dit jaar of volgend jaar banen geschrapt zouden worden? Het is natuurlijk niet helemaal juist van je werkgever om op deze manier je contract niet te verlengen, maar je kunt er niet veel aan doen ben ik bang. Ik hoop in ieder geval dat je een oplossing vindt, misschien een andere baan of helemaal niet. Veel succes en geniet nog maar even lekker van je zwangerschap!

Groetjes,
Nelly.

Jessica,

volgns mij moet je even speuren op internet en op zoek gaan naar die instantie die begeleidt bij discriminatie. Je geeft namelijk aan dat ze hebben aangegevend at je contract niet verlengd wordt vanwege je zwnagerschapsverlof, en al heb je een tijdelijk contract dan nog mag dit geen reden zijn om je contract niet te verlengen. Zeker niet omdat je daarna terug mag komen. Kijk maar eens of je er iets over kan vinden want zij kunnen je helpen met hoe je hier mee om moet gaan.

Ik weet dat er een paar jaar terug meiden hier op de diverse fora met succes er tegen in gegaan zijn.

Good luck

Miep

Terug
Bovenaan