Krijg geen oogcontact met zoontje van 9 wk en lacht ook nog niet

help help
Ik maak me echt zorgen.
Hij is zeker niet blind dat is wel duidelijk, maar hij kijkt me gewoon echt niet aan.
Zijn er moeders die dit herkennen en waar het ook gewoon is goed gekomen omdat het kindje gewoon wat later was met alles. Wat zou het anders kunnen zijn. Op   het buro gaan we 10 januari weer is kijken hoe of wat, maar ik voel me er   erg ongelukkig onder. Vanmiddag was me vriendin er en die heeft hij wel aangekeken, heel duidelijk te zien.Aan de ene kant was ik blij dat hij het wel kan aan de andere kant deed het me erg veel verdriet dat hij het bij mij gewoon echt niet doet.
Hoop op goeie reacties.

Groetjes Sylvia mama van Daniël 17-10-06 en Liselotte (13-08-03)

Niet voor de grap hoor dat ik dit vraag: ben je misschien blond?
Ik merkte dat mijn zoontje namelijk heel snel mensen aankeek met donkere haren, donkere wenkbrauwen, duidelijk omrande brillen enzo. Ik heb er ook iets langer op moeten wachten vond ik dan mijn man. Ze kijken natuurlijk nog zwart-wit he, dus misschien dat het daar aan ligt?

Ben benieuwd of het bij jou ook zo is, laat je even weten t.z.t?

Groetjes
Wasabimammie!

Nee, helaas. Ben harstikke donker. Ogen haar alles eigenlijk. Wanneer begon het bij jou dan? Zit echt zo in de war. Kan alles uit de kast halen maar er gebeurd niks.

Hallo,
Onze dochter ging pas lachen toen ze ruim 8 weken was. Het is ook afhankelijk van wanneer ze geboren zijn. Onze dochter was een maand te vroeg en was daarom ook later met lachen.

Groeten,
Petra, mama van Tessa (03.10.06)

hoi hoi...

ook ik heb me hier over zorgen gemaakt ,lili is 4 september geboren dus nu 16 weken   (wel 6 weken te vroeg) en keek altijd langs me heen...maar op een willekeurige dag toen ze een week of 12 was lachte ze uitgebreid naar me en vanaf die dag kan ze me heel doordringend aankijken en nu volgt ze me en kijkt en lacht de heeeeeeeele dag echt heeeel scheetig...nu denk ik waar heb ik me zorgen om gemaakt!! dus geloof me dit kan in een moment in 1 keer veranderen!!Echt waar, geen zorgen en ik ben wel blond!!haha

liefs lonneke mv lili 15 weken en 6 dagen

hoi,

Jasmijn is morgen 11 weken en pas sinds 2 weken begint te ze echt gericht te kijken. Dus met 9 weken, eerst heel kort en twijfelde ik vaak en nu sinds een week kan ze echt goed volgen. Nog steeds kijkt ze mij vaak niet aan maar precies over mijn hoofd. Terwijl ze gisteren mijn moeder (zwart haar zwarte ogen.) helemaal zat te bestuderen.
Wat ok een tip is om te oefenen: fel gekleurd voorwerp of juist zwart op ongeveer 30 cm afstnd jeel langzaam heel en weer bewegen.
het eerst wat Jasmijn leek te volgen was een langzaam draaiende mobiel in de box.
groetjes elke
(ps ik heb geen spraakgebrek maar een rottig toetsenbord!'

Terug
Bovenaan