Krijg je ook stuwing als je geen BV gaat geven???

A

Anoniem

Guest
Het ging in een andere discussie over het geven van BV of FV en nu vroeg ik mij het volgende af. Weet iemand of je ook weer stuwing krijgt als je vanaf het 1e moment geen BV gaat geven. De BV komt noirmaal gesproken op gang als je tepels gestimuleerd worden. Dan krijg je de toeschietreflex en komt er melk. Ik heb het bij mijn 1e geprobeerd en heb toen van dag 2 t/m 6 ofzo enorme stuwing gekregen. Ik heb al geen kleine borsten....nou, Lolo Ferrari was er niks bij in die periode!! Wat een ellende wad at en wat een pijn deed het. De BV is toen uiteindelijk een enorm drama geworden en daarom ga ik nu direct over op FV. Maar ik vroeg me af of die stuwing dan toch ook nog komt. Of zijn er medicijnen voor die dit tegengaan?
Hopelijk weet iemand dit.
Alvast bedankt!

Hé Patricia,

Ja je kan wel stuwing krijgen, ook als je geen bv geeft. Ik heb het wel een dik half jaar aan onze dochter gegeven, en wil ook nu (8weken zwanger) weer bv geven. Het is het gezondste voor het kindje, en gratis... Maar je melkklieren komen op gang, dus dat gaat eerst even pijn doen. Na drie dagen is dat meestal wel over hoor...

Liefs LY

Hallo,

Ik heb het bij b.v. gehad en bij f.v. maar mijn zusje is een maand geleden bevallen en die heeft tabletjes gekregen voor de stuwing. Zij heeft totaal geen last van stuwing gehad. Geen pijn en geen lekkages. Het is dus raadzaam om het even na te vragen.

Groetjes Nova

Hoi,

Ik heb geen bv gegeven en heb mijn zoontje na zijn geboorte meteen de fles gegeven. Ik heb wel last van stuwing gehad. Ik had er 2 dagen wat last van maar het trok snel weer weg. Ik heb het niet als erg pijnlijk ervaring, heb er trouwens niets voor gehad. Wel dag en nacht een strakke BH aan gedaan op aanraden van mijn kraamverzorgster.

Groetjes, Jonna

hallo,
heb bij mijn tweeling ook geen  BV gegeven maar FV en had 1dag koorts maar de verloskundige had ook gezegt dat ik er koude koolbladeren op moest doen heb dat toen ook gedaan en er verder geen last meer van gehad.

groetjes

En ik had geluk.......wel bv geven, maar geen stuwing...hoe het
kan???? veel geluk hebben, ik had ook nog nooit iemand gehoord die
geen stuwing heeft gehad.

gr diana

quote: nova reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-06-2006 21:30:19'));

Hallo,

Ik heb het bij b.v. gehad en bij f.v. maar mijn zusje is een maand geleden bevallen en die heeft tabletjes gekregen voor de stuwing. Zij heeft totaal geen last van stuwing gehad. Geen pijn en geen lekkages. Het is dus raadzaam om het even na te vragen.

Groetjes Nova

Ik had van een collega van mij gehoord dat zij ook tabletjes tegen de stuwing. Deze tabletjes had ze via het ziekenhuis gekregen (waar ze bevallen was). Ik heb ze toen ook aan mijn huisarts gevraagd, maar kreeg ze niet. Er zitten hormonen in die tabletjes en veel vrouwen die die tabletjes hebben gekregen, hebben een postnatale depressie gehad, zei mijn huisarts. Hij weigerde ze dan ook echt om die reden om ze te geven. Toeval of niet, maar die collega heeft daarna een postnatale depressie gehad en is daardoor 5 jaar uit de running geweest.

Terug
Bovenaan