Krijgen jullie ook rare reacties op NIET laten inenten??

Hallo allemaal

Ik heb besloten om Feline niet in te laten enten voor de mex.griep. Ik respecteer iedereen zijn mening en snap ook waarom je het wel laat doen hoor...

Maar, ik merk dat sommige mensen hier bij mij in de buurt er heel raar op reageren. Op het schoolplein is het een ware " hangroep " die met elkaar bespreekt waarom ze het wel hebben gedaan. Ik krijg vragen zoals: wil je het risico lopen dat ze het wel krijgt??Dan heb je spijt dat je het niet gedaan hebt e.d....Tja, dat zou idd wel kunnen maar dat zien we dan wel.

Ik vroeg me af of anderen deze reacties ook krijgen, en hoe reageer je erop? Ik vind het heel moeilijk om mijn eigen gemaakte keuze te moeten verantwoorden aan anderen.

Groeten Kirsten

hoi Kirsten

Ik heb Birgit wel laten inenten, maar dat is inderdaad mijn keus, net als het jouw keus is om Feline niet te laten inenten. Er is voor beide kanten wat te zeggen en zoals jij al zegt je snapt dat mensen het wel doen en ik begrijp waarom mensen het niet doen...

Ik vind het dan ook raar dat je vreemde reacties krijgt, elke moeder wil uiteindelijk het beste voor haar kind, en je moet doen waar jij je het beste bij voelt!

Ik denk dat iedereen een dubbel gevoel heeft, net als dat ik nu heb van "als het maar niet slecht is" en jij waarschijnlijk hoopt dat Feline niet enorm ziek wordt! Die moeders klitten waarschijnlijk zo bij elkaar uit onzekerheid en door iemand met een andere keus af te branden wordt hun eigen gemoedstoestand gevoedt....

Probeer je het niet aan te trekken, en blijf bij je standpunt, dit is uiteindelijk waar JIJ je het beste bij voelt, en je moet geen dingen doen die slecht voelen! En dat zou ik zo ook zeggen, je hebt de voors en tegens goed afgewogen.. en ach laat ze lekker, toch? ze hebben vast niets beters te doen!

grtjs Evelien

Wat vervelend dat je van die rare reacties krijgt. Het is allemaal al moeilijk genoeg zonder vooroordelen van anderen.
Ik respecteer dan ook ieder zijn keuze, wel of niet inenten, ik vind het ook een moeilijke beslissing.
Daniëlle heeft toevallig vanmiddag haar 1e prikje gekregen en ik hoop natuurlijk ook dat ik daar goed aan heb gedaan.

Nou probeer je maar niet druk te maken om wat anderen zeggen, jij hebt t beste voor met jouw kleine meid!

Groetjes van Sonja

ik wilde net een topic gaan openen,zie ik dat je me net voor bent geweest!!

Ook wij hebben vandaag besloten om Benthe niet te laten enten en ook ik ben erg ontdaan van alle vreemde, rare en vervelende reacties van anderen.

Wij hebben dan ook nog eens een kleine in huis (Diede is 2 weken geleden geboren) en mensen reageren echt zo vreemd dat wij ons niet allen laten enten.

Ik ben heel lang aan het twijfelen geweest, maar niets heeft me voldoende kunnen overtuigen om het wel te laten doen.

Vond het wel een moeilijke keuze,maar op de langetermijn zal wel blijken of we er wel of geen goed aan hebben gedaan.

maar dat geldt ook voor de ouders die hun kind wel hebben laten enten.

Succes iedereen met de moeilijke keuze en ik hoop dat het voor iedereen blijkt mee te vallen.

Groetjes Martine

Hoi Allemaal

Martine: gelukkig ben ik niet de enige die dus vervelende reacties krijgt.
Ik werk zelf in de kinderopvang, en zolang wij als leidsters niet ingeent worden maak ik me eigenlijk nauwelijks zorgen. Er zijn ouders die hun kind de komende maand thuishouden ivm evt besmettingsgevaar. Ik vraag me af in hoeverre dat helpt?

Evelien en Sonja, bedankt voor jullie reactie. Tuurlijk denk ik wel: ik hoop niet dat ze het krijgt en er doodziek van word. Maar wat Evelien ook schreef: jullie maken je misschien ook wel zorgen om evt bijwerkingen op de langere termijn...Iedereen doet wat haar het beste lijkt voor dit moment....

Liefs Kirsten

Hallo Allemaal,

Vervelend van de rare reacties die je krijgt. Ik heb die niet gehad.
Ik ben nu trouwens toch overstag gegaan, want er zijn op Dennis zijn werk heel veel kindjes opgenomen die aan de beademing liggen en dit kan blijvende schade aan de longen veroorzaken.
De huisarts ook maar even gebeld en ook die wist me te overtuigen.
Mocht er vanavond of morgenochtend hele rare dingen naar buiten komen dan kan het zijn dat ik alsnog niet laat inenten.

Het is en blijft een K*Tkeuze...

groetjes Mariska

Hoi hoi,

Iedereen kan het beste voor zijn/haar situatie beslissen wat het beste is.
Wij hebben Sven wel vandaag laten inenten omdat hij 3 dagen in de week naar het kdv gaat waar de Mex griep al heerst. Daarnaast hebben wij een kleintje thuis die Sven zou kunnen besmetten.
Sven is nu eenmaal een jochie die altijd alles krijgt wat er daar heerst.
Wij hebben onszelf ook laten inenten, puur voor Tim.
Als ik altijd thuis zou zijn met de kindjes en ze verder niet veel op drukke plaatsen zouden komen, weet ik ook niet of ik het gedaan zou hebben.
Het blijft een moeilijke keuze maar ik ben blij dat wij vandaag ons prikkie hebben gehad.

Groetjes,
Maike

Wat een flauwekul zeg, die rare reacties. Wij laten Eline wel inenten, maar het blijft een moeilijke keus. Wij vonden het namelijk ook vreselijk moeilijk, en ik snap ook helemaal dat mensen het niet laten doen.

Die vrouwen die zo naar doen, twijfelen zelf waarschijnlijk ook over of ze het wel goed hebben gedaan. En dat zal iedereen hebben, ongeacht of je je wel of niet laat inenten.

Terug
Bovenaan