Krijgen we een miskraam?

Na vele ziekenhuisbezoeken en 2 jaar geprobeerd te hebben zijn we eindelijk zwanger! We waren helemaal gelukkig en afgelopen vrijdag hebben we onze eerste echo gehad, die helaas niet was zoals verwacht. Er zat wel een vruchtzakje maar verder was er nog niks te zien. De gyn zei dat dit 2 dingen kunnen zijn: of we zijn pas 4/5 weken zwanger i.p.v. 5/6 of het zal een miskraam worden. Gezien de vorm van het vruchtzakje dacht de gyn eerder dat het een miskraam zal worden dan dat we minder ver zijn. Volgende week dinsdag moeten we weer een echo laten maken en dan zullen we het weten. Die onzekerheid....
Heeft iemand hier ervaring mee?

Liefs, Tam
 
lieve tam111,
ik heb er in zoverre ervaring mee............dat ze bij deze zwangerschap ook te vroeg hebben gekeken.........wat wij al niet te horen hebben gekregen! leeg vruchtzakje, vervolgens buitenbaarmoederlijk, toen (vanwege een spoortje vocht wat op de echo te zien was) zou het hoogstwaarschijnlijk een miskraam worden etc etc...........uiteindelijk ben ik nu ruim 16 weken zwanger van onze 3e! ik heb altijd hoop gehouden. je moet maar zo denken, ze weten daar in het ziekenhuis ook niet alles hoor! en dan te bedenken dat ze mij in 2006 na een kijkoperatie aan mijn buik, gezegd hebben dat ik nooit op de 'normale' manier kindjes zou krijgen, er was al ivf ter sprake gekomen............en ik ben al sinds 2007 zwanger! inmiddels van de derde! ik wens je heel veel succes en sterkte! ps hebben ze je bloed niet geprikt op het zwangerschaphormoon? zo kunnen ze zien of er een stijgende lijn in zit...........tenminste dat deden ze destijds bij mij ook.
liefs!
 
Ook ik heb in het begin van mijn zwangerschap allerlei vervelende berichten te horen gekregen; het vruchtje zou te klein zijn, de zwangerschap was niet goed en de kans was zeer klein dat het goed zou gaan. Achteraf bleek ik gewoon korter zwanger dan gedacht. Inmiddels ben ik bijna 17 weken zwanger en gaat alles goed!

Wat zegt je eigen gevoel er over?

Gr ingrid
 
Ze hebben geen bloed geprikt, mocht het volgende week met de echo nog niet duidelijk zijn zal ik daarom vragen, bedankt voor de tip!
Ik heb mezelf voorgenomen me nu niet te druk te maken want de kans bestaan natuurlijk dat het wel goed is en dan is te veel stress natuurlijk niet goed. Ik ben nog steeds misselijk, heb pijnlijke borsten en hoofdpijn, de kwaaltjes zijn dus niet weg en worden ook niet minder. Dat is volgens mij ook wel een goed teken. De kans dat we korter zwanger zijn dan ze denken kan heel goed aangezien mijn eisprong op dag 22 was en niet op dag 14, waarvan ze wel uitgaan met tellen. Ik blijf hopen tot volgende week dinsdag!

Liefs Tam
 
Hoi Tam,

Ik bleek met de eerste echo ook minder ver dan ik zelf dacht. Ook ik kreeg te horen dat het misschien buitenbaarmoederlijk was of dat het mis zou kunnen gaan. Week later terug komen en de vruchtzak was gegroeid. Toen weer twijfel of het er nou 1 of 2 waren. Weken in spanning gezeten tot uiteindelijk met de 6,5 week een hartje klopte. Inmiddels 15 weken zwanger. Ik hoop voor je dat je ook gewoon minder ver bent. Zeker als je al langer bezig bent. (Bij mij was uiteindelijk ronde 19 raak). En als je eisprong later is en de bevruchting en innesteling ook nog eens later dan normaal zijn geweest dan heb je nog zeker kans.

Duim voor je!!!

Liefs Supertje
 
Hoop voor je dat je eisprong later is. Mijn ervaring was helaas een leeg vruchtzakje wat leeg bleef. Pas in week 10 curretage gehad, verschrikkelijk want al die tijd bleef ik hopen dat het goed kwam.

Blijf hopen op beter bericht bij jou bij je volgende echo!
 
Terug
Bovenaan