krijgt hij te veel?

Onze zoon is nu zes weken en vorige week dronk hij elke vier uur 120 cc, hij sliep zelfs al een aantal keer door 's nachts. Deze week meldt hij zich om de drie uur en drinkt hij dezelfde hoeveelheid, ook 's nachts wordt hij weer wakker om te drinken.
Krijgt hij nu te veel? Of is dit maar tijdelijk? Op het bureau zeggen ze dat hij eigenlijk niet meer dan 120 per keer  mag drinken...
 
Hoi


Kinderen mogen niet meer dan een liter per dag drinken. wellicht kun je voeding voor hongerige baby's gaan gebruiken. Dit moet je wel opbouwen. Dus een schepje vervangen en de dag daarna 2 schepjes per voeding.
 
Hoi,

Je mag wekelijks verhogen met 5 cc. Maar om de 3 uur is ook goed hoor. Mijn zoontje kwam altijd om de 3 uur. En het kunnen regeldagen zijn. Dan vragen ze meer. Kijk het anders nog even aan, en na een week verhoog je gewoon met 5cc. Moet wel zeggen dat op het CB ze soms wel erg strikt zijn wat betreft hoeveelheden. De een heeft soms wat meer nodig dan de anders.
 
Hallo,

Onze zoon, nu 10 weken heeft vanaf ongeveer week 6 150 cc 6x per dag gedronken, met minder nam hij geen genoegen. Het cb leek er wel van te schrikken, maar konden er niets aan veranderen honger is honger. het was intotaal "slechts" 900 cc per dag.
Sinds afgelopen vrijdag heeft meneer het "doorslapen" ontdekt, heerlijk, de eerste dagen leek hij heel tevreden, kwam echter al eerder voor zijn eten. Ik heb toen het cb gebelt en die gaven aan dat honger leiden niet nodig is. dus op naar flessen van 180 cc. Stef drinkt niet altijd alles op, maar dat is ook niet erg.
We zijn vanochtend op het CB geweest, en daar hebben ze er ook niets van gezegd.

Verder moet je gewoon doen wat de gevoel je ingeeft, de hoeveelheid voeding is volgens mij ook sterk afhankelijk  van wat je zoon nodig heeft. ene, teveel komt er op den duur echt weer uit. Succes

Marjan, moeder
 
Hoi,
bij 6 weken hebben ze inderdaad een regeldag, ik denk dat je zelf het beste weet wat je kindje nodig heeft, heb jij het idee dat hij overdag te weinig krijgt, geef je toch iets erbij.
mijn zoon is 6 weken en krijgt borstvoeding, ik voed op verzoek, dan weet je ook niet precies hoeveel hij drinkt, hij was wel flink gegroeit bijna 3 ons in ruim 10 dagen.
groetjes Daantjuh
 
hoi,

bas kreeg met 5 weken al 180cc per fles, maar hij vroeg ook nog maar om 5 flessen per dag. (s'nachts sliep hij door). dit was prima, want je kunt beter genoeg dan te wienig geven. wat het cb zegt is niet altijd juist. als jouw kindje honger leidt omdat hij volgens het cb niet meer per keer mag hebben is er iets goed mis.
bas kreeg trouwens ook al voeding voor hongerige baby's, had veel honger.
nu is bas 12 weken en drinkt hij amper 200 per keer, 4 x per dag. vanaf 8 weken ging hij over op 4 x per dag namelijk.
als je kindje 2 liter op een dag drinkt dan moet je je zorgen gaan maken, eerder niet hoor. gewoon lekker genoeg geven.
en die liter per dag, dat houdt alleen de melk in, extra water en diksap en dergelijke dat mag altijd.

groetjes mirjam
 
Terug
Bovenaan