Krijgt hij wel genoeg binnen?

hoi hoi,

Ik heb even een vraagje, geen idee of jullie me kunnen helpen.
Het zit namelijk zo, mijn zoontje is al nooit echt een vreetzakje geweest, maar groeide altijd wel goed. Het is een slank ventje, maar zolang hij zijn eigen lijntje volgt is er niks aan de hand.
Nu is hij 2 weken ziek geweest en daarna nog 1 week niet helemaal fit. Zodra hij zich niet lekker voelt gaat hij in hongerstaking, hij is al eerder wat ziek geweest en dan dronk hij heel weinig, maar dan had hij daarna altijd een inhaalslag en dronk hij ineens heel goed.
Nu is hij dus 3 weken geleden weer in hongerstaking gegaan, hij had eerst oorontsteking en daarna het rs virus. Toen dronk hij echt zorgelijk weinig en we zijn bij de doktersdienst geweest, maar niet uitgedroogd gelukkig. Inmiddels drinkt hij al een stuk beter, maar lang niet wat hij "hoort"te drinken.
Hij is zelf al helemaal weer de oude, erg vrolijk en erg bewegelijk, maar hij heeft dus nog steeds weinig eetlust.
Op de 1 of andere manier lijkt zijn maagje snel gevuld.

Nu had ik vandaag bedacht om maar meer tijd tussen alles te doen, zodat hij meer trek zal hebben en meer zal drinken (hij dronk de laatste dagen aldoor rond de 80-130 cc per keer).
Vandaag heb ik het zo gedaan:
06:30 fles, hij dronk 150 cc
11:00 fruithapje (zelf gemaakt, maar staat gelijk aan half   6 maanden  potje denk ik, heb meer gemaakt, maar dat wilde hij niet)
13:00 170 cc fles (dit is 3 weken lang niet gebeurd!!!!)
17:30 warm hapje, hij wilde maar een kwart 6 maanden potje...)
18:15 fles 130 cc dronk hij

Dit alles vind ik best weinig als ik eerlijk ben. We gaan hem dus vanavond om 22:30 ofzo wakker maken voor nog een fles. Het vervelende is, dat nu hij de flessen beter drinkt, hij ineens moeilijk doet over de groentehap, terwijl hij daarvan smulde, ok nooit meer dan een half potje maar hij vond het wel erg lekker. Er zat dus 6,5 uur tussen de 1e en 2e fles en nog vroeg hij er niet om...die dronk hij gelukkig wel goed, maar hij geeft niet aan honger te hebben...hij woog met 5,5 maand 6530 gram en volgende week donderdag moeten we weer heen, dan is hij 7 maanden.
Op zich heb ik ondertussen wel geleerd dat je moet kijken naar je kind en hij is heel bewegelijk, dus zal zich wel goed voelen en het gaat me nog niet eens heel erg om of hij wel aankomt (stiekem ook wel een beetje, maar dat probeer ik van me af te zetten)ik vraag me alleen af of hij wel genoeg voedingsstoffen binnen krijgt nu hij moeilijk doet over zijn groentehapje...
Ik gaf eerst ook yoghurt na de warme hap, dat vindt hij heeeeeeerlijk, maar dan dronk hij de fles weer heel slecht dus heb er toch maar voor gekozen om de yoghurt even te laten en de fles voor te laten gaan.

Weet iemand dit?Ik denk dat het voor jullie ook moeilijk is om te bepalen, maar had even behoefte om het te delen haha en hoopte stiekem op advies.

Oh ja en hihi een tuitbeker of gewone beker is geen optie, want dat vindt hij reuze interessant tot er drinken uit komt..
Hij weigert ook niet meer de fles zoals eerst, maar is dus gewoon heel snel vol...

liefs leetje 1981

hoi hoi,

Dank je wel voor je reactie!

We hebben vanavond een 4 maanden potje groente gegeven en dat at hij wel!Hiervoor smulde hij ook van de 6 maanden potjes, maar misschien is het even een fase.
Ik kan er vandaag wel wat nuchterder tegen aan kijken, gister had ik ineens de angst of hij wel genoeg vitamine's enzo binnen kreeg, maar ik denk dat ik me er niet druk om moet maken...Het werkt wel dat we meer tijd tussen de flessen doen, nu drinkt hij elke keer wel minimaal 120 cc!En soms zelfs 170 cc!Dus daar ben ik al lang blij mee!

liefs leetje 1981

Hi Leetje,

Onze Mats van zeven maanden eet/drinkt ongeveer net zoveel als jullie kindje en groeit verder goed.
Ik zou me er dus niet teveel zorgen over maken.
Hij drinkt ook erg slecht (behalve zijn melk), voor mij met name een probleem omdat hij vaak last heeft van harde poep.
Ik probeerde ook al van alles, tuitbeker, gewone beker etc. Wordt n klerezooi en heel veel gaat er niet naar binnen.Hij vindt de fles of beker interessanter om mee te spelen.
Het beste werkte tot nu toe de gewone fles met diksap aangelegd met water. Ik geef t dan als hij trek krijgt, dus vlak voor de gewone fles, hij drinkt dan wel wat meer, omdat hij dorst heeft. Als ie t dan zat wordt en nijdig wordt  geef ik de fles er achteraan.
Tussendoor geef ik Mats een broodkorst en/of rijstwafel.
Succes!

hoi,
ik heb ook niet zo veel advies, maar volgens mij hoef je je geen zorgen te maken, want hij is nog vrolijk en allert, en hij drinkt toch nog wat. en ze hebben altijd een periode dat ze minder eten en drinken. maar ik zal me ook zorgen maken hoor, het is toch je kleine wonder.
groetjes steffie
ps. je kan ook naar de natte luiers kijken, maar hoeveel ze er moeten hebben weet ik even niet meer.

Hoihoi,

Bij Matthijs (7,5 maand) krijg ik er ook niet echt veel meer in dan wat jij schrijft! (3x fles   van 200cc die nooit leeggaat, half potje   fruit,   half potje groente, 1 danoontje.
Meneer belieft geen pap, diksap, water of andere dingen.
Ik maakte me er wel zorgen om, maar hij groeit als kool en is letterlijk en figuurlijk dik tevreden....

Groetjes,

Esmeralda

hoi hoi,

Ik maak me ook niet echt durk of hij wel aan komt hoor, het is gewoon een fijn mannetje qua bouw en daar is op zich niks mis mee.
Ik vroeg me alleen af of hij wel genoeg voedingsstoffen binnen kreeg, omdat hij tijdens zijn ziek zijn 300cc dronk en daarbij helemaal niks at en daarna beetje bij beetje iets meer begon te eten en daarna beetje bij beetje iets meer melk begon te drinken en het nu al zo'n 4 weken is. Maar dat was ook even een bevlieging, de volgende ochtend maakte ik me er al helemaal niet meer  druk om.Maar bedankt voor jullie reactie's!

groetjes

Terug
Bovenaan