Krijgt mijn baby te veel?

<p>Hoi allemaal! Mijn zoontje is volgende week 4 maanden en maakt hele lange nachten. Hij gaat er rond 19:30 uur in en slaapt dan tot 06:00 uur. Tussendoor wordt hij niet meer wakker voor een fles en na de voeding van 06:00 uur tukt hij nog even door tot 08:00 uur. Omdat ik per se wilde dat hij 5 flessen op een dag kreeg, gaf ik hem om de 3 uur een fles van 180 cc met 6 schepjes voeding. Sinds een week kreeg ik het idee dat hij prima 4 uur zonder fles kon en dit klopte ook. Maar dan kom ik dus uit op 4 flessen ipv 5.. Ik ben hem daarom ietsje meer gaan geven, namelijk 200 cc met 6,5 schepjes voeding. Ook omdat hij steeds moest huilen na de fles en nog honger leek te hebben. Hij is een snelle drinker en is dan ook in 10 minuten klaar met de fles, maar nu hij meer krijgt heb ik het idee dat hij mega vol zit na deze grote flessen. Zijn buikje staat helemaal gespannen, boeren gaat lastiger, hij spuugt wat meer en slaapt een stuk onrustiger. Ik krijg het idee dat ik iets helemaal verkeerd doe. Heeft iemand de gouden tip? Toch weer kleinere flessen gaan geven? Meer flessen erin proppen overdag? Iets anders? </p>

Heej, 
onze dochter kreeg met 4 maanden ook nog 4 flessen om de 4 uur. 
Het kan zijn doordat hij zo snel drinkt dat hij pas later voelt dat hij genoeg heeft, zodra alles een beetje gezakt is. En mocht je denken dar hij nog honger heeft zou je kunnen proberen om te starten met oefenhapjes. Onze dochter at toen ook bijna gelijk al een half potje

Hoi hoi, 
mn dochtertje zit nog op 6 flessen van 165 ml en is ook 4 maanden. Maar ik probeer 180+6 te geven maar ze red dan om de 4 uur niet en heeft ontzettende honger. En ze mogen niet meer dan een liter uitkomen in 24 uur vanwege de niertjes. Als ze 200 dronk dan dronk ze ook weleens 1200 tot 1400 ml in 24 uur, dat heb ik dus weer snel afgeschaft nu drinkt ze 6 flessen van 165 ml dus 990ml soms krijgt ze voor het slapen gaan nog wel een flesje van 65. 
Wat als je wellicht een andere speen probeert op de fles? Als ze 20 minuten erover doen dan voelen ze beter aan wanneer ze voel zitten. En met oefenhapjes mag je ook starten, heb ik ook gedaan en dan is ze ook wat beter verzadigd. Je mag 125 gram fruit en 125 gram groente aanbieden, ik doe nu alleen nog fruit, maar wil binnenkort toch ook starten met groente, ze eet fruit alsof ze nooit anders heeft gedaan. 
Heeft hij geen last van krampjes van teveel voeding? Als mn dochtertje teveel voeding kreeg dan had ze echt erge krampen. 

Onze dochter drinkt vanaf 4 mnd al 4 flesjes van 210cc+7schepjes. (Maakt ook lange nachten van 13 a 14 uur) Nu is ze bijna 6mnd en krijgt ze er ook vaste voeding bij. Zo lang ze maar niet meer dan 1 liter per dag binnen krijgen, is het prima. (Zegt het CB)

Hoi mijn dochter dronk met 4 maand ook maar 4 flessen van 180 en dat was voor haar voldoende en zeker met wat oefen hapjes er bij en nu met bijna 6 maand nog maar 3 en die drinkt ze niet eens leeg dus geef haar tussen door wat water uit een glas zodat ze voldoende vocht binnen krijgt

Terug
Bovenaan