Krijgt mijn baby wel genoeg voedingstoffen?

Hey meiden,

Omdat ik zo misselijk ben en zo vaak moet braken, maak ik me een beetje zorgen. Ik kan zelf amper eten. Hier een lijstje van wat ik binnen kan houden.
Twee koekjes, een croissant, een cup a soup met een beetje zoute chips erin gedoopt, een stuk fruit, een danonino en een fles water.
Dat is wat ik op een hele dag eet, gewoon omdat ik niet meer binnenkrijg, en als ik het toch probeer, dan komt het er gewoon terug uit. Daarbij neem ik ook nog elke dag omnibionta pronatal.
Maar ik maak me zorgen om mijn baby, krijgt die zo wel genoeg binnen? Ik ben nu 6 weken en 5 dagen, en enkele dagen geleden op de   eerste echo zag het er normaal uit, het hartje klopte ook. Alleen was ik al 2,5 kilo afgevallen.
Ik verbruik zelf heel weinig energie, want door de misselijkheid kom ik nog amper mijn bed uit.
Nu zou ik graag mijn schoonmoeder verse soep willen laten maken, om de cup a soup te vervangen en om wat verse groenten binnen te krijgen.Maar is dit alles wel genoeg?

Alvast bedankt voor de reacties
knuffels sita

In principe pakt jouw kindje wat ie nodig heeft dus je hoeft je geen mega grote zorgen te maken, je kan eventueel proberen om een zwangerschapsvitamine te nemen (als je het erin kan houden natuurlijk) om e.e.a. voor jezelf wat makkelijker te maken (zodat je zelf straks niets tekort gaat komen want daar is het erger voor)

Hallo,

Even een kort verhaaltje om je gerust te stellen:
Toen mijn moeder zwanger was van mijn broer heeft ze en vis vergiftiging opgelopen; ze was hier zo ziek van dat ze niks kon binnenhouden (alles kwam eruit, van boven en beneden). Het was zo erg dat ze op een gegeven moment nog maar 30kilo woog!
Toch heeft mijn broer alles genomen wat hij nodig had en is dan ook als gezond mannetje en op gewicht te wereld gekomen.

Je baby krijgt/neemt dus altijd genoeg; met jou is het een ander verhaal, alles gaat naar je kind en er blijft dan nog weinig voor jou over....

Ik wens je veel sterkte en hoop dat de misselijkheid snel ophoud!

Liefs Nika

Tijdens mijn 2e zs heb ik de eerste 4 mnd alles uitgebraakt wat ik at of dronk. Een paar keer was er sprake van ziekenhuisopname, maar toen kreeg ik zetpillen van de huisarts en kon ik wat binnen houden.
Het is erg vervelend voor jou, maar om je kindje hoef je je geen zorgen te maken; die pakt idd alles wat hij/zij nodig heeft.
Ik was daar destijds ook erg bezorgd over, ik ben in totaal toen eerst 8 kilo afgevallen voordat ik begon aan te komen. En er zijn nog veel ergere gevallen bekend, waarbij het kindje het ook hardstikke goed bleef doen.
Ik hoop echt voor je dat het snel beter met je gaat, want ik weet nog heel goed hoe het voelde..
Sterkte
Sil

Hey meiden,

Bedankt voor jullie reacties, nu ben ik toch een beetje gerustgesteld. Ik heb me nog nooit in mijn leven zo ziek gevoeld als nu, maar ook nog nooit zo gelukkig. Want voor dit kleine wondertje heb ik alles over. Nog 16 dagen en dan heb ik mijn 2e echo, dat zal me hopelijk een beetje meer geruststellen, als ik zie dat met onze kleine spruit alles goed gaat. Maar gelukkig kan ik rekenen op veel begrip hier, ik werk voor mijn schoonouders, en ook al weet mijn schoonvader nog van niets, waarom, dat is een ander verhaal, mijn schoonmoeder steunt me waar ze kan. Ik heb al bijna een week niet gewerkt, omdat ik te ziek ben, en ik werk normaal gezien als receptioniste, maar dan gaat zij als eigenares gewoon achter die receptie staan. En ook mijn verloofde doet nu een paar uur per dag extra, om het van mij over te nemen, zodat ik mijn krachten kan sparen, misselijk zijn, en proberen voedsel binnen te krijgen. En mijn vriend komt tijdens zijn uren regelmatig naar het huis, om mijn iets te brengen, om me beter te voelen. Toch lief he. Ik weet dat er hier meiden zijn die heel wat minder begrip krijgen op het werk, en thuis. Dus ik mag me nog gelukkig prijzen, op een miserabele manier, hahaha. Trouwens, heb net een cup a soup op, en voel me net iets meer menselijk.

Heel veel knuffels van sita

wat vervelend dat je zo ziek bent!! Geen happy zwangerschapsgevoel momenteel dus...
Mijn beste vriendin is de 1e 3,5mnd ook erg ziek en misselijk geweest. Zij had zelf t idee dat ze moest eten om juiste vitaminen etc binnen te krijgen, maar spuugde vaak alles weer uit. Haar verloskundige gaf het advies om af te stappen van alle goedbedoelde adviezen uit schijf van vijf etc en een vitaminepil voor zwangeren te nemen (bijv gravitamon, zit alles in wat je nodig hebt qua mineralen en vit) en alleen te eten en drinken waar je "zin" in hebt. Dus verplicht je tot niets, maar probeer kleine porties over de dag verdeeld te eten. En als dat alleen maar vla is, dan is dat ff zo.
Veel beterschap, hopelijk trekt t snel weg en kun je ècht gaan genieten van je zwanger zijn.
Groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

Ik ben sinds ik zwanger ben , 20 kilo afgevallen, ik heb 6 maanden lang alles wat erin kwam er ook weer uitgekotst en voelde me diep ellendig en erg slap vaak.
Ook nog eens twee keer longontsteking gehad. Daardoor erg veel hoesten (daardoor ook pijn in mijn buik) en door het hoesten weer overgeven....

Ook ik maakte me erge zorgen of baby wel genoeg binnenkreeg omdat ik alles eruit gooide.

maar ze zeiden me, de baby eet wel van jou en dat zit helemaal goed.

Nu blijkt dat mijn kindje achter is in groei, en lig ik al een maand op de bank/ bed en mag ik niets ,moet volledig rust houden.

Dus tja waar het aan ligt kunnen ze niet precies zeggen maar mss heeft t er toch wel mee te maken, ik heb ook een schildklierziekte dus dat zou ook kunnen maar een echte reden kunnen ze niet aangeven.
Rust helpt hier trouwens wel, want ik groei nu aardig door en baby ook.
Maar toch ..ik snap je bezorgdheid!

Succes en hoop dat je je snel wat lekkerder gaat voelen

Cynthia

www.cynthia1975.punt.nl

Hoi Mammasita,

Zwanger zijn is helaas niet altijd leuk. Ik kan er ook over meepraten maar ik zal je even gerust stellen. Mijn moeder is tijdens haar gehele zwschap misselijk geweest en is zelfs bij de derde zwschap een aantal maanden opgenomen geweest. Toch zijn wij alledrie gezond en op gewicht ter werled gekomen. Ik denk eigenlijk eerder dat het voor jou gevaarlijker is dan voor je kind. Je moet natuurlijk wel goed letten op of je niet uitdroogd. Ik zou wel even contac opnemen met  je VK.  Mijn moeder bleek achteraf zwschapsdiabetes te hebben.

Ikzelf ben tijdens de laatste  2 maanden van mijn zwschap 10 kilo afgevallen, ik woog nog maar 62 kilo en ik ben vrij lang. Ik mocht niet meer eten vanwege een ontsteking aan mijn alvleesklier. Na een week kreeg ik sondevoeding maar die 10 kilo kwam er niet meer bij. Toch heb ik een gezonde 7 ponder gekregen. Je kindje pakt  wel wat hij nodig heeft hoor. Het is vooral voor jezelf vervelend

Terug
Bovenaan