Krijgt mijn dochter (14 mnd) teveel melk?

Hallo,

Ik vraag me af of het slecht is dat mijn dochtertje nog steeds 3 flessen (peuter) melk krijgt op een dag. Ik heb namelijk al verschillende malen gelezen dat een kindje na 1 jaar nog maar één fles krijgt op een dag. Ook het cb zei, toen ze nog maar 9 mnd was, dat ik die laatste fles wel kon laten vallen. Dit heb ik toen niet gedaan, omdat ze toen nog nooit doorgeslapen had, en bang was dat ze juist nóg vaker wakker zou worden. (ze sliep gelukkig door toen ze 10,5 mnd was!)

Ze krijgt nu 's ochtends een papfles (Bambix) van 200 ml.
'S middags na haar broodje, krijgt ze weer 200 ml peutermelk.
'S avonds rond 7.15 krijgt ze nogmaals 200 ml.
Ze drinkt ze allemaal leeg, en geniet er ook echt van. Is het beter om haar minder te geven? Of kan het geen kwaad denken jullie?
Ze eet verder goed, ze is niet te zwaar vind ik.

Wat adviseren jullie mij?
(Sorry voor dat rare cursieve lettertype, ik kan het er niet wegkrijgen)

Groetjes Fiona en Tanisha
 
Hoi ,

als ze maar niet meer dan 1 liter voht krijgt per dag.
mijn zoon krijgt ook nog 3 flesse van 200ml en hij is 13mnd.hij smult er ook nog echt van

gr.sandra
 
Hoi Sandra,

Bedankt voor je reactie.
Ik ben blij dat er toch nog meer kindjes zijn die nog zoveel melk krijgen.
Aan die liter vocht komt ze niet, want ze houdt niet echt van sapjes.
 
Hoi Fiona,

Mijn zoontje is inmiddels 18 maanden en drinkt ook nog 3x per dag melk. 's Ochtends als pap, tussen de middag bij z'n boterham en 's avonds nog voor het slapen gaan (gezellig: kindje op schoot, schoon gewassen en lekker moe, nog even drinken voor het slapen gaan). Volgens mij hoef je pas op te letten met 'veel' melk als ze voor de rest niet veel eet en dus te weinig andere voedingsstoffen binnenkrijgt. Anders kan het echt geen kwaad, want hoe slecht kan melk nou helemaal zijn!

Groetjes
Susan
 
Hoi,
Zolang je kindje verder gewoon ook eet is het geen probleem hoor. Drinken is goed voor ze.

Er word aangeraden om niet meer dan een liter vocht te drinken omdat dit de eetlust kan belemmeren.
En ze mogen voor de nieren niet meer dan een  liter kv  melk per dag.

Of melk slecht is daar zijn de meningen wat over vedeeld denk ik. Persoonlijk vind ik melk iets wat absoluut niet noodzakelijk is in een voedingspatroon.
Maar dat is mijn idee daarover.

groetjes
 
Terug
Bovenaan