krijgt mijn mannetje van 4 en een halve maand nu wel voldoende?

mijn zoontje van 4 en een halve maand krijgt nu smiddags fruit om ongeveer 15.00 uur. . hij krijgt om 17.00 en om 21.00 uur nog een fles. maar nu laat hij steeds ongeveer 80 a 100 cc staan van de 230 cc dat in de flessen zit. maar hij slaapt wel door tot de volgende morgen half 9. krijgt hij nu wel voldoende?   en hoe doen jullie het met voeden?ik krijg het idee dat hij van de lepel eten leuker vind dan het zuigen aan de fles.
 
Hoi Esme,
Hoeveel fruit krijgt hij precies? Mijn zoontje krijgt hooguit een half potje per dag, maar drinkt al een paar dagen zijn melk ook niet meer zo goed. Maar het gekke is, ook zijn fruit eet hij de laatste dagen niet echt goed op. Volgens mij zitten ze gewoon even in een moeilijke periode, of zo? Sven huilt ook regelmatig, terwijl hij normaal gesproken erg tevreden is. Hij is ook 4,5 maand. Volgens mij had zijn zus op die leeftijd ook weleens van die periodes.
Groetjes,
Mama van Sven.
 
hoi esme

Hoe veel flessen krijgt hij op een dag? want ik vind 230cc wel erg veel. Meestal is het rond die leeftijd 180cc water en dan de poeder erbij waar bij je uitkomt op 200cc in totaal per voeding.
En je zegt dat hij om 15.00 een fruithap krijgt en 2 uur later weer een fles zit dit niet te dicht op elkaar. Want van een fruithap gaat eeen kindje best wel vol zitten.
Mijn advies is zet de fruithap op 14.00 en de flessen 180cc water met poeder en dan zal het al wel beter gaan
Je vertelde ook dat je dacht dat hij de lepel nu leuker lijkt te vinden dan de fles maar dit komt gewoon omdat het nieuw is. Dat is juist een goed teken want de meeste baby's moeten in het begin niets weten van zo'n   "raar"ding in hun mond

Ik hoop dat je wat aan deze adviezen heb en anders zolang je een tevreden kind heb die goed slaapt en speelt dat is toch alles prima

Liefs Danielle
 
quote: esme schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-08-2006 11:47:56'));

mijn zoontje van 4 en een halve maand en krijgt 4 flessen op een dag.

half 9/ 9 uur  als hij wakker wordt meestal ong 200 cc totale voeding
12.30 => 230 totale voeding
17.00 => 230cc totale voeding maar laat dan dus wat staan terwijl hij dan huilt dat hij homger heeft.
tegen 21.00/ 21.30 weer 230 cc totale voeding, maar laat dan soms ook weer flink wat staandan moet ik hem wakker maken

hij krijgt nu smiddags fruit om ongeveer 15.00 uur.  1 banaan of 100 gram uit potje of bakje hij vind dit erg lekker en hapt zo door.
de laatste 2 flessen laat hij behoorlijk wat staan soms wel 80 a 100 cc voeding.
op het cb zeggen ze dat hij ongeveer nu 1000 cc voeding op een dag moet drinken maar nou dronk hij toch meestal al wat minder.  . maar hij slaapt wel door tot de volgende morgen half 9. krijgt hij nu wel voldoende?   en hoe doen jullie het met voeden?ik krijg het idee dat hij van de lepel eten leuker vind dan het zuigen aan de fles.



 
ik vindt dat wel genoeg wat hij krijgt hij is nog maar een babytje.

de mijne is 6maand en krijgt 4 keer daags 200cc en extra water,

en fruithapje ook een half potje maar ik doe er soms rijstbloem door en is hij

verzadigd. de laatste voeding krijgt hij ook met rijstbloem in de voeding. kan hij

lekker doorslapen. en bovendien we eten ook niet elke dag ons bord leeg.

ik niet als ik vol zit. en babys net zo. morgen eet hij vast beter als hij genoeg vocht

krijgt dan zou ik me niet zo druk maken ik zie dat wat je op hebt geschreven,dat hij

dus niet verhongerd. luister naar je baby en hij geeft het wel aan als hij nog meer wil.



      mvg

 
Terug
Bovenaan