krijgt ze teveel voeding?? lees mee aub!

A

Anoniem

Guest
hallo

ik heb een dochter van 8 maanden en die is van postuur gewoon ze is 4 weken te vroeg geboren met een gewicht van 2130 gram dus niet een al te dikke baby

ze is nu dus 8 maanden en krijgt omdat ze zelf ''vraagt'' nog af en toe nou vaak wel 4 a 5 x een flesje van 180 cc (6 schepjes) opvolgmelk   dit mag ze toch nog hebben?? ook krijgt ze dagelijks fruit en   een warme hap

moet wel zeggen ze is een enorme melkfan meer voor de gezelligheid drinkt ze een flesje

hallo,

mijn zoontje is vandaag precies 7 maand en zijn schema ziet er als volgt uit:

7:00 150 cc met 5 schepjes
11:00 fruit.
15:00 150 cc 5 schepjes
18:00 groente
21:00 papfles.

ik vind dat wel veel 5 tot 6 keer een fles,maar mijn zoontje wil ook echt niet meer melk hebben dan 3 keer en heeft hier ook echt genoeg aan,maar als ze er niet genoeg aan hebben en ze hebben die 5/6 keer nodig zal ik het wel gewoon geven.

groetjes bianca

hey als het goed is mogen ze nu ook 'gewone' melk misschien is ze ook tevreden als je haar magere melk geeft? 3 keer dan misschien en dan twee keer de gewone fles.. bijvoorbeeld als ze naar bed gaat gewoon met flesvoeding zodat ze lekker erop kan slapen....

ik wil me nergens mee bemoeien hoor,maar mij hebben ze altijd verteld dat 'gewone'melk voor hun eerste jaar slecht is en in babyvoeding zit toch precies genoeg wat ze nodig hebben!!

groetjes bianca

mijn zoontje van 6 maanden krijgt ook 5 flessen van 180 per dag + fruit + groente, met minder komen we echt niet weg. Hij is erg groot voor zijn leeftijd, zal ook wel schelen. Heel af en toe heeft hij zelfs nog een nachtvoeding nodig.

Zarah krijgt ook nog steeds 5 flessen per dag, een paar van 150 en een paar van 180 cc. Daarnaast een paar happen groente en een paar happen fruit. Daar is ze nog niet zo gek op helaas. Verder nog een stukje liga, wat ze heerlijk vindt.

Oh en in tegenstelling tot het kindje van Ellen: Zarah is wel lang voor haar leeftijd, maar ook erg dun. Dus postuur zegt ook niet alles blijkbaar.

Terug
Bovenaan